Firar du dina föräldrars bröllopsdagar?
Ja, gör du det? Hittills har jag inte gjort det men i år firar mina föräldrar silverbröllop och det slog mig att man kanske skulle fira dem då. Eller? Hur gör du? På vilket sätt firar du dem isåfall?
Ja, gör du det? Hittills har jag inte gjort det men i år firar mina föräldrar silverbröllop och det slog mig att man kanske skulle fira dem då. Eller? Hur gör du? På vilket sätt firar du dem isåfall?
Nope
Jämna större bröllopsdagar firar vi inom familjen. De övriga bröllopsdagarna så brukar vi bara nämna grattis eller nåt och reta pappa som alltid blandar ihop siffrorna i datumet
Missade att svara på följdfrågan...
Vi har någon gång gått ut och ätit hela familjen (plus ev respektive), någon gång så har vi (jag och min bror) lagt ihop till något som vi vet att båda föräldrarna önskat sig.
Silverbrollop tycker jag absolut ar vart att firas. Bjud ut dem pa restaurang alt, bjud hem dem pa en god middag och skala i champagne. Vi bjod ut vara foraldrar da de firade silverbrollop och nar jag var barn firade vi mina farforaldrar som hade guldbrollop.
Nä ingen aning om när dom gifte sig och hur länge dom har varit gifta
Nej det har jag inte gjort, men i år firar dom 20år och då kommer det bli lite firande.
När det är lite större bröllopsdagar brukar vi hitta på något skoj annars är det bara ett grattis.
Jämna bröllopsdagar har jag och min bror gett dom ngt. Allt från en blombukett till presenter och restaurangbesök. Brukar försöka ge ngt som har med dagen att göra, ex är det kristallbröllop har vi gett kristallskål osv. De tycker det är väldigt roligt iaf!
Kul att läsa era svar!
Jo, det känns kanske som att det är värt att fira litegrann iaf, de har ju trots allt varit gifta i 25 år. Det får nog bli nån liten present isfl, de bor utanför Uppsala och själv bor jag i Göteborg så det blir lite långt att bjuda hem dem på middag. Men nån present i silver kanske vore nåt... Nåt förslag?
Japp det gör vi.
Varje år på mina föräldrars bröllopsdag (eller helg i anslutning till datumet) så träffas vi hela familjen. Jag med make och barn, syrran och brorsan med fru.
Vi träffas antingen hemma hos mig eller hos mina föräldrar. Det har vi alltid gjort och kommer nog alltid att fortsätta med.
Just ja, vi köper alltid någon present till mina föräldrar oxå, dom har bla fått ballongfärd och teaterbiljetter.
När vi var små fick vi oxå alltid presenter men nu för tiden är det bara barnbarnen som får
jag brukar ringa den dagen de har bröllopsdag o mest säga grattis bara,
men vid större dagar /jämna år osv så har vi skickat blommor. (vi som är syskon).
inget speciellt och stort, mest en tanke som värmer.
som visar att vi bryr oss.
Nej, det gör vi inte. Vi säger grattis bara, om vi kommer ihåg det. De har i år varit gifta i 53år.