Får syskon vara med på förlossningen?
Lägger tråden här för jag vill vara anonym av olika skäl...
Det är såhär.
Jag är i v 37 nu och har fått bricanyl ett par ggr för att tappen varit mjuk o kortare än normalt och haft förvärkar.
Nu är det lite till o från från dag till dag.
Min mamma skulle komma och bo hos oss och ta hand om vår 2 åriga son när det blir dags att föda.
Men nu har det kommit en sak emellan så de måste åka bort 2 veckor och de åker om ca en vecka.
Så "risken" att jag ska föda när de är borta är ju ganska stor.
Grejen är den att jag har ingen annan jag litar på som kan ta hand om min son under förlossningen.
Och självklart vill jag ju att min man ska va med när jag föder.
Svärmor litar jag INGET på när det gäller att ha koll på sonen då hon är besatt av sin jävla hund.
Så när hon har varit hemma hos oss och gått ut med vår son och sin hund och det kommit en bil så släpper hon vår son och stirrar runt efter hundjäveln så inte han ska bli påkörd och glömmer vår son!
Och vi bor på landet.
Tänk om han skulle va hemma hos henne i stan då!
Usch! Hemska tanke.
Nu säger ni säkert att det är säkert inte så farligt utan hon har nog koll men det har hon INTE!
Den där hunden betyder ALLT för henne!
Så skulle det börja brinna skulle hon rädda sin hund framför vår son.
Det har hon tom sagt en gång. fast hon tycker om vår son så mkt men hon älskar hunden mer...
Så kan ju som ni förstår inte lämna honom hos henne heller...
Det jag undrar över är om det i nödfall går att ha med sonen på förlossningen så min man kan va där med honom fast inte just när jag har som ondast o bebben ska ut. och om det isf finns någon där som kan kolla honom just under utdrivningsskedet?
Är väl inte troligt iof men iaf...
Eller ett alternativ kan ju va att svärmor följer med till förlossningen och är där med honom. de kanske har ett rum med leksaker eller nåt...
Fan... Nä det låter ju sjukt...
Så kan man väl iof inte göra. men jag KAN verkligen inte lämna honom hos henne för då är hundjäveln där o hon blir psyko!
På förlossningen får ju inte hunden va iaf...
Eller nån som har tips på nåt sätt o lösa detta?
Vill inte lämna honom till nån han inte känner och han går inte på dagis så där kan han inte heller va om vi skulle behöva åka in på dan...
I-landsproblem jag vet men jag nojjar som fan över detta nu...