• GoaLinda

Blod i avföringen hos hanhund,nån som vet?!

Hej!

Vi ska kontakta veterinären men jag tänkte höra om det är nån som känner igen det här. Och har vart i samma situation.
    Min hund är 8 år gammal, han har haft lite blod i avföringen titt som täät men sen försvinner det och är borta upp till 6 månader.. osv
    Men nu bajsar han blod igen, och det är mycke inte lite, det är diarré.. blodet är helt färskt.

Vad göra?
    Nån som har varit med om det här?

han äter inte och dricker inte väldigt mycke som han brukar men han gör det..
    Och han värkar ganska pigg i mellan åt. Han går runt o flosar inomhus om han inte sover..
    Han värkar vara orolig..
    Tacksam för svar!

Min familj Rockar!!
  • Svar på tråden Blod i avföringen hos hanhund,nån som vet?!
  • Frila2

Åk in akut till veterinär! Ett hund som har blod i avföringen, äter och dricker dåligt och flåsar är sjuk. Åk in direkt.

For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible
  • Gummis

Din hund låter inte alls pigg, tycker ni ska uppsöka djursjukhus direkt , våran vovve hade blod i avföringen när jag var liten och det slutade med att vi fick avliva honom samma dag, jag hoppas inte det händer dig men sök hjälp NU för hunden är helt klart sjuk på något sätt.

• Psychadelia

Tarmvred, cancer, skada på tarmen etc etc... Det kan va mycket. Säger som de innan, åk in akut med honom! Han har antagligen ont i magen också. Känn på magen, är den spänd, hård, verkar det göra ont? Min hund hade ätit upp en sko en gång som inte kom ut varken fram eller bak vilket gjorde att hon inte åt, spydde hela tiden och vare allmänt dålig. Hon akutopererades och kom lyckligtvis hem igen dagen efter. Lycka till!

• GoaLinda

Han värkar liksom inte må dåligt, han flosar bara ibland. ja vi sitter o funderar på att åka med honom det är en bit..
    Men han ligger nu och sover och sträcker på sig och värkar vara helt "normal".
    Han värkar inte ha ont när man klääer och börkar på magen eller kroppen, han säger ingenting.
    Det jag undrar kan dom bajsa blod och det behöver inte vara nån fara eller är det ALLTID farligt om dom gör det?

Min familj Rockar!!
  • Frila2

Det är alltid någonting som inte är som det ska när man bajsar blod. Men sedan kan det vara ofarliga grejer som att ett kärl gått sönder. Men ärligt, du skriver i ts att hunden inte äter eller dricker som vanligt, då mår han inte bra. Det spelar ingen roll om det är långt, om han dör för att ni inte åkte in så kommer du inte förlåta dig själv. Även om ni tvekar på att åka in så ring in till djursjukhuset iaf så får ni råd. Men en hund som inte äter eller dricker och flåsar mår dåligt.

For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible
  • GoaLinda

Jo jag vet och jag skrev om du nu missade det att vi funderar på att åka in o det handlar INTE om att det är långt jag bara skrev att det är en bit att åka... men tror du att jag skulle låta min hund ligga o dö hemma eller? Tycker det låter osm det när du skriver jag är liskom inte dum!
    jag undrar o ställer en fråga.

Och en hund som är förkyld t ex kan ju oxå äta och dricka mindre än vad dom brukar det var därför jag undra om detta kan vara ofarligt.

men jag sitter just nu med djursjukhuset så...

Men jag struntar verkligen inte i min hund!!
    Då skulle jag aldrig ens fråga nåt i forumet om jag inte hade brytt mig om honom... suck...

Min familj Rockar!!
  • Frila2
    GoaLinda skrev 2009-05-08 22:51:52 följande:
    Jo jag vet och jag skrev om du nu missade det att vi funderar på att åka in o det handlar INTE om att det är långt jag bara skrev att det är en bit att åka... men tror du att jag skulle låta min hund ligga o dö hemma eller? Tycker det låter osm det när du skriver jag är liskom inte dum!jag undrar o ställer en fråga.Och en hund som är förkyld t ex kan ju oxå äta och dricka mindre än vad dom brukar det var därför jag undra om detta kan vara ofarligt.men jag sitter just nu med djursjukhuset så...Men jag struntar verkligen inte i min hund!!Då skulle jag aldrig ens fråga nåt i forumet om jag inte hade brytt mig om honom... suck...
    Du skrev "sitter o funderar på att åka med honom det är en bit". För mig är det självklart det tolkas som att ni funderar på att åka men det är lite långt. Jag säger inte att du är dum men nu måste förstå att det du skriver är det vi använder oss av för att svara dig.

Själv hade jag aldrig spenderat tid på ett forum med ett sjukt djur hemma utan direkt ringt till djursjukhuset för råd och därefter åkt in om de ansåg att det var nödvändigt. Men det är så jag tänker. Jag har bara försökt svara efter vad jag tycker är rimligt och jag har aldrig sagt att du inte bryr dig om ditt djur. Men att lägga in att det är långt till sjukhuset i en mening om att ni funderar på att åka in, det låter rätt illa. Enligt min åsikt.
    Hoppas att ni får bra råd från djursjukhuset och att hunden kryar på sig.
  • GoaLinda

Konstigt nog mår han jätte bra idag! hans avföring är precis som vanligt, inge blod och han äter och dricker som han ska han har till och med lekt med pinnar som han brukar?!
    Men på tisdag har vi våran vetis här, då ska vi iallafall dit o kika vad det kan ha varit eller vad det är.. men han är jätte pigg, och flosar inte

Min familj Rockar!!
  • Jess87

Är han hård i magen också eller?
    Ser blodet "färskt" ut eller är det mörkt?

• Psychadelia
    GoaLinda skrev 2009-05-09 21:44:08 följande:
    Konstigt nog mår han jätte bra idag! hans avföring är precis som vanligt, inge blod och han äter och dricker som han ska han har till och med lekt med pinnar som han brukar?!Men på tisdag har vi våran vetis här, då ska vi iallafall dit o kika vad det kan ha varit eller vad det är.. men han är jätte pigg, och flosar inte
    Det är ju bra det iallafall
Svar på tråden Blod i avföringen hos hanhund,nån som vet?!