Diskmaskin, vilken är bäst?
Hjälp, vilket märke är bäst när man ska köpa diskmaskin? En som håller länge och är bra?
(Typ som Cylinda är för tvättmaskiner - vad gäller för diskmaskiner)?
Hjälp, vilket märke är bäst när man ska köpa diskmaskin? En som håller länge och är bra?
(Typ som Cylinda är för tvättmaskiner - vad gäller för diskmaskiner)?
Miele skulle jag säga. Tycker dom är överlägsna i allt!
Miele lär ju vara top of the line på vitvaror. Själv har vi Cylinda. Hade inte råd med Miele, tyvärr....
Miele är Tyskt och du lär inte behöva någon service om du köper en Miele.. Dessutom får du ett kvaltietsbevis om du köper Mieles vitvaror, det gäller i 10 år och ger dig 1000 kr i servicerabatt om du mot förmodan skulle behöva service.
Annars kommer Cylinda/ASKO/Upoo diskarna som god 2a. Dessa maskiner tillverkas på samma svenska fabrik och endast små tekniska saker skiljer modellerna åt.
Mizz Turko skrev 2009-05-09 13:20:24 följande:
spelar det någon roll då vilken Miele modell man väljer, eller ska alla vara likvärdiga?
Kvaliten är den samma på samtliga modeller, sen finns det olika funktioner med skillnad i korgar, utrymme och framförallt ljudnivå på de olika modellerna.
Min svärfar har sållt vitvaror i snart 30år och som de andra skriver så är Miele BÄST! Även när det gäller dammsugare, höll på att elda upp våran, använde den med groovis, glöden hade inte slocknat sedan kvällen innan, påsen och kålfiltret brann upp men vi använder den fortfarande och den är 8år. MEN kolla där du köper maskinen, oavsett vilket märke att den är tillverkad i sverige, dom har bäst "delar".
Han rekomenderar när kunderna frågar:
1: Miele
2:Cylinda
3:Bosch
Köp Miele, då har du en hylla överst där du lägger bestick och knivar.
Gå till en Elon-butik.
Lycka till!
Tack för alla svaren. Det blir Miele diskmaskin och tvättmaskin vid flytt.
Tänkte aldrig på dtta förut, utan man tog "bara" en som hade rimligt pris och som var klassad typ AAA. Men nu när man inser hur "korta" liv dessa maskiner har (speciellt om man tvättar/diskar flera maskiner var dag).
hej kan ni säga till mig vilken diskmaskin är bra att köpa '
tack
Gillar Cylinda bäst. Miele är ett bra märke också men jag gillar inte deras bestickkorgar.
Och köp hellre en lite dyrare än en billig. Den extra ljudisolering man får för pengarna är värt pengarna. För varje 6 decibel i lägre ljudnivå är det en halvering i ljudvolymen.
Och kom ihåg att en låg vatten förbrukning gör att du måste halvera maskindiskmedlet annars får du en solkig disk då det blir för mycket diskmaskinsmedelrester kvar.
Jag tycker Bosch har blivit ruskigt bra efter ihopslagningen med Siemens.
Meile är såklart bra, men har tyckt deras design känns lite omodern.