• Jii

BH-storlekar?

Är det någon mer än jag som har svårt att hitta rätt BH-storlek?

Jag fattar inte hur man ska hitta rätt. Mina mått är 77cm under byst och 91cm över (med BH på) Känner att jag har en normal byst, liksom mellanstor. Är 175cm lång, väger 67-68kg.
    Enligt Lindex mall (på hemsidan) ska jag ha storlek 75B
    Den BH jag har o gillar bäst är storlek 75D!

Jag blir galen när jag är ute i affärer och provar, det finns inte så många fina BH:ar i stl 75D!

Hur hittar ni rätt?

• Svar på tråden BH-storlekar?
  • Katja77

Jag provar tills jag hittar en som sitter bra. bara för att det är rätt storlek behöver den ju inte vara bekväm. Jag brukar göra så att jag plockar ihop de bh:ar som finns i den storleken jag brukar ha och sen provar jag. Bry dig inte om mallarna, köp en bh som känns bekväm!

Tassa som inte har någon aning om vilken storlek hon är enligt mallarna

• Nyfiken gul

Jag som har stor byst och ibland måste måttbeställa bh har små tips för att hitta rätt i djungeln..

* Gå till en riktig underklädesaffär och be personalen mäta dina korrekta mått.

* Prova ALDRIG bh när du ska ha/har mens, då ändras oftast storleken till en eller två storlekar större, antingen i kupa eller i omfång!!

* En korrekt knäppt bh i rätt storlek ska knäppas i YTTERSTA haken i bh-bandet.

* En pusch-up-BH ska du ALLTID välja i större kupa!! Då den är vadderad och blir en kupa mindre pga utseendet.

* Storleken ändras från bh till bh, en BH i sportmodell kan vara både mindre och större beroende på hur den ser ut och i vilket material den är gjord i. SÅ LITA ALDRIG PÅ DIN STORLEK UTAN PROVA BEROENDE PÅ VILKEN BH DU SKA HA.

* En bh ska sitta rakt i ryggen som ett streck, ett bh-band som kryper upp i nacken .. då är oftast bh:n för stor i omfånget.

* Kryper bröstvårtorna ut och bildar "dubbla" bröst under den tajta tröjan har du för liten bh. Prova en kupa större!!

* och kom ihåg att vissa storlekar är detsamma. En 85 D är tex samma storlek som 90 C... Det är alltså inte kupans storlek du mäter med måttband..

Svar på tråden BH-storlekar?