• Bette

ÄD på KS Huddinge Del 4

Hej alla där,

Jag startar om tråden åt er om det går för sig. Hoppas att ni mår bra, Emmy, pricken, ankieG. Själv mår jag bara fin fint, morgonpigg som vanligt.

Emmy: När kommer din bebbe? När började du känna sparkar?

Jag längtar tills man kan känna bebisen röra sig och känna sparkar, och hicka som en av doktorerna kände igår. Det är häftigt att vänta barn.

Bette

• Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 4
  • AnkieG

Hej Bette!

Kul att tråden startades igen och skönt att du mår bra.
    Här är allt oxå bara bra, var och gjorde vul i tisdags och hjärtat slog så fint..
    Ska till Mvc och ta prover på onsdag så här rullar det på.

• Bette

AnkieG: Vad skönt att höra att det rullar på för dig också. Vilken MVC går du till? Jag går på Danderyds sjukhus de är jättebra där. Jag har fått två stycken ultraljudstider, dels den 14 juli då är det RUL och sedan den 24 augusti och då är det något annat ultraljud då de kollar så att alla blodkärl är öppna till barnet så att barnet får det den ska, alltså man kollar då hur stor risken för havandeskapsförgiftning är tror jag det var. Sedan är det ytterligare ett ultraljud i vecka 32 om allt ser bra ut tror jag att barnmorskan sade.

Sedan så ska jag till specmödravården den 28 maj till doktorn där. Så nog är man ordentligt kollad, det tycker jag är strålande.

Bette

• AnkieG

Jag går på Dalens MVC , var där på inskrivning för några veckor sedan och de verkar vara bra där.

Har du gjort någon/ ska göra någon sorts fosterdiagnostik?
    De frågade mig på Dalen om jag ville göra kubtest men KS säger att jag inte behöver..

• Pricken76

Hej tjejer!

Bette: I vilka veckor ska du göra dina två planerade ul? Bara intressant att veta vad andra som genomgått ÄD får för ul.

Ankie: Vi gjorde kubb även fast vår donator "bara" var 33 år. Vi fick 1:20.000 som resultat, vilket kändes jätte skönt. Men det är ju bara en skattning, så man vet ju inte förrens barnet kommer...
    Ha det bra tjejer//P

• Bette

Pricken76: I vecka 19 tror jag det är rutinultraljudet och i vecka 24 är det det andra ultraljudet då de vill kolla så att blodkärlen till barnet är helt öppet och i vecka 32 är det något annat ultraljud som jag inte vet vad det är. Dessemellan är det väl olika undersökningar.

Jag ska till Spec Mödravården den 28 maj, får se vad de säger där.

Kram

Bette

• Pricken76

Bette: Ok då vet jag. Äter du trombyl eller Fragmin? (borde kanske veta det sorry, men jag antar det eftersom du går till spec mvc)
    Du får berätta vad dom säger den 28/5.
    Ha det fint//Prickis

• plupp06

Hej hopp på er!

Vet inte om jag frågat detta förut, men jag är så kluven angående nedreglering vad som gäller.

Har ni nedreglerats inför ÄD försöken?

• Pricken76

Estra:
    Jag fick nässpray (Synarela) i flera veckor innan,

• plupp06

Pricken: Ok, nässpray. Tycker jag läst att många får någon spruta. Men spray låter ju bättre.

• Bette

Hej, jag har nedreglerats med procren depot spruta. Den fungerar bra. Nej jag tar varken fragmin eller trombyl, men enligt MVC så ska man gå på Spec Mödravården också när man gjort ÄD så man är ordentligt uppkollad.

Skall ni göra Nupp/Cubb, jag vet inte, jag har ej bestämt mig än, vi kan nog ringa till barnmorskan om vi vill ha det gjort, men jag är kluven. Min donator är 22 år och jag är 29, så det borde inte vara någon fara tycker jag.

Bette

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 4