• jagälskarallaminabarn

Vart köpa individuellt anpassade stödstrumpor eller stödstrumpor i stora storlekar?

Hej där!

Jag har provat största storleken på Lindex på stödstrumpbyxor men tyvärr är de för trånga för mig. Apoteket hade inte heller min storlek, skulle kunna haft deras största kanske någon månad sedan hade jag med stor sannolikhet växt ur dem eftersom det var på gränsen redan innan enligt den som hjälpte mig. Undrar därför om någon vet vart man kan köpa individuellt anpassade stödstrumpor alternativt om det finns någon affär som har ändå större än XL 48/50? Bor några mil från Göteborg om det har någon betydelse. Vore otroligt tacksam för svar.

M V H

Ulrika, mamma till Michelle och Jennifer födda 06-2005, bf 28/9

• Svar på tråden Vart köpa individuellt anpassade stödstrumpor eller stödstrumpor i stora storlekar?
  • mayia1

Jag använder stödstrumpor för jämnan i jobbet (även innan jag blev gravid), har köpt dom här:

www.pahnemedic.com/index.php

De har mängder med strumpor. Om de inte har kanske de iallafall kan tipsa om vart de kan finnas...

• Bellis73

En vän till mig fick beställt av distriktssköterskan, där fanns massor av storlekar och riktigt stora!

• zingoalla

jag fick special beställa, sköterskan på mvc hade pappaer att fylla i ,en massa ställen att mäta på var det.Och svindyra var dom oxå kostade ca 900.Kommer dock ej ihåg vad företaget hette.
    jag drar stl 54 i byxor annars.

Svar på tråden Vart köpa individuellt anpassade stödstrumpor eller stödstrumpor i stora storlekar?