• Anonym (ts)

300 kr snålt i 30-års present?

Hej
    Undrar vad ni tycker om att lägga 300-350 kr till en insamling till en kompis i 30-års present? Hon bjuder på mat och dryck. Jag står inte henne nära och vi har inte så jättemycket gemensamt. En del andra tycker vi ska lägga 500 p/p men det tycker jag är för mycket... är jag snål..?
    500 brukar vi lägga som bröllops present....
    Ska jag stå fast vid min summa??

• Svar på tråden 300 kr snålt i 30-års present?
  • Anonym

Tycker inte att det låter snålt.

• cloudberry79

Man ger ju det man har råd med och i relation till hur väl man känner någon. 500 kronor skulle vara mycket för mig, men jag skulle lätt lägga det till exvis min syster eller någon nära vän. Du är inte snål!

- - jag gillar inte de nya signaturerna - -
  • Fru U

Jag tycker det låter som ganska mycket pengar så håll du fast vid 300.

500 skulle jag bara ge till mycket nära släktingar som firar något extra speciellt (typ 60-årig bröllopsdag o sånt)

• Anonym (ts)

Ja, precis, en del i det här gänget ju mkt mer tighta med henne än jag, så då kanske de ska gå ihop i stället....

• Anonym (aldrig!)

Herregud det lät löjligt mycket tycker jag! 500kr/p...
    Vi tänkte ge 150kr/person(300/par) i bröllopspresent i år på några bröllop vi ska gå på för det var vad vi fick när vi gifte oss då vi önskade oss bidrag till bröllopsresa...

• Anonym (ts)

skönt att höra!

• framsteg

Mycket! Vi brukar lägga ca 100-150:-/person vid jämna födelsedagar i bekantskapskretsen.

Svar på tråden 300 kr snålt i 30-års present?