• Samsonia

Kan man känna fosterrörelser i v.15?

Väntar mitt andra barn i början av november. Sedan några dagar tillbaka har jag kännt lite fjärilsrörelser i nedre delen av magen strax ovanför blygdbenet. Specillet när jag sitter ner och böjer mig frammåt känns det som om någon reagerar där inne. Men är det inte lite tidigt? Inbillar jag mig? Med mitt första barn tror jag att jag kände fosterrörelser i v.17-18.

• Svar på tråden Kan man känna fosterrörelser i v.15?
  • MiisPiis

JA, det kan man!!! Gjorde jag med 2:an.....även med 1:an faktiskt, bara det att jag fattade att det var bebisen först några veckor efteråt, och då gick det inte att ta miste på vad det var som bökade!

• Knoppen79

Ja, jag har kännt båda före v 15.

• emma777

Jag väntar första barnet, och kände en liiiten spark i vecka 15+2. Var då nästan säker på att det var en spark, men sen när det kom flera så blev jag helt säker på att det var det. Så jag kunde känna precis i början av vecka 16 iaf, då kan du säkert känna i v 15 - särskilt som det är andra barnet. Grattis till sprattelgubben !

• Lizzyzz

hej hopp!

klart du kan!

jag är i vecka 13+4 och har kännt hur de rör sig sedan vecka 11.

Detta är min 4e graviditet :)

• Jag kom inte på något bättre

jag vet mååååånga som har känt rörelser redan i vecka 13+0. så det är mkt möjligt, lite på känslan :)
    själv så är jag 11+1 (om 1 timma då :P ) och jag tror att jag idag kände något som, inte sparkade, men känse någon sort rörelse i magen som inte var pga tarmarna :P

• Iidasvauva

Jag kände inatt hur det bubblade till & liksom sprattlade till & jag går in i vecka 15 på onsdag :) Underbar känsla!

• Elfva

Ja, men det är lika vanligt att man får vänta tills efter vecka 20...
    Jag kände rörelser i v 15 nu med tvåan och i v18 med ettan...

Svar på tråden Kan man känna fosterrörelser i v.15?