• Anonym

Så trött på ungarna som ringer på vår dörr hela tiden och skrämmer hunden.

De senaste veckorna ringer ungarna på vår dörr och sticker fort in i hissen innan jag hinner öppna, allt för att vår hund börjar skälla och blir orolig av sig. Detta finner de ett jättenöje i tydligen. Innan ringde de bara på en gång om dagen, men nu har de börjat flera gånger. Jag bor i ett stort hyreshus och har ingen aning om vilka av ungarna de är men vet att det är dom eftersom jag hört barnprat. Hinner ju aldrig kolla vilka för de springer in i hissen.

Börjar bli så trött, hade skitjobbiga grannar tidigare (barnen, föräldrarna tyckte väll inte det var så stor idé och uppfostra dom) och nu när de flyttat börjar några andra hålla på.

Så, nu har jag fått skriva av mig. Jävla när ja kommer på vilka de är, då blir de snack med föräldrarna!

• Svar på tråden Så trött på ungarna som ringer på vår dörr hela tiden och skrämmer hunden.
  • Lovan

Koppla ur ringklockan?
    Räcker kanske att du har en urkopplad bara ett par dagar, så kommer ungarna att tröttna.

Förstår att det här är jättefrustrerande för dig!!!
    C'mon - let's göra get-ragu!!!
  • Anonym

Hur kopplar man ur den? Är en sån som sitter i dörren så att säga.

• LyckligtSlut

Kanske kan man be hyresvärden koppla ur den om du förklarar problemet? Kanske han/hon även kan ta itu med problemet gällande störande grannbarn.

• aster
    Anonym skrev 2009-05-09 17:47:53 följande:
    Hur kopplar man ur den? Är en sån som sitter i dörren så att säga.
    Lossa på skruven som håller fast metallkoppen som klingar.
  • Astarte

Kanske en lapp på dörren funkar om de är läskunniga. "Ni gör faktiskt hunden illa när ni oroar den i onödan. Vill ni verkligen skada vovven?". Ofta förstår inte barn att andra kan skadas av deras handlingar.

• aihpoz

Åhhhh det där problemet har vi oxå..fast här vaknar oftast en liten bebis istället..är så otroligt less..

~* Liam *~
  • Anonym

Om det är en elektrisk ringklocka så kan man koppla ur den, be hyresvärden om hjälp. Du kan ju också se om du hittar högtalaren (brukar vara en liten vit låda) och stänga av den där.
    Om det är en sådan som har en klocka på insidan, kan du skruva bort den metallbiten som gör att det låter eller tejpa den.

Jag tycker absolut att du ska koppla ur ringklockan för ungarna kommer att tröttna då. Om det inte blir bättre får du lägga brev i alla brevlådor och be föräldrar att prata med sina barn. Det är trakasserier det handlar om och kan bli jättejobbigt i längden.

• Anonym (Känner igen.)

Hade liknande problem ett tag i min tidigare bostad och jag fick slut på det genom att jag försökte hitta ett mönster för när de ringde på dörren. De går ju i skolan och därmed är de inte hemma hela dagarna. Skriv upp när de kommer och när du ringat in ett mönster (ta ett par dagar) så sätt dig vid dörren och vänta på att de ska komma. Du hör ju att de rör sig utanför dörren så öppnar du precis när de ringt på. Då kan du samtidigt stoppa hissen om de flyr in i den och sedan förklara varför du inte uppskattar det här skämtet. Hota inte, och skäll inte utan prata med dem. De kommer skämmas som tusan för att du fick tag i dem och troligen slutar de med det här buset och annars så vet du ju nu vilka det är.

• krabban

Kan väll inte vara så svårt att se vilka som är i hissen! Hissarna i hyreshus är inte så snabba! Bara att kolla om den går upp eller ner och sprinta efter! hissen stannar ju å dom kan ju inte försvinna i hissen!

• Anonym
    krabban skrev 2009-05-09 18:32:37 följande:
    Kan väll inte vara så svårt att se vilka som är i hissen! Hissarna i hyreshus är inte så snabba! Bara att kolla om den går upp eller ner och sprinta efter! hissen stannar ju å dom kan ju inte försvinna i hissen!
    Jo. Eftersom jag inte står vid dörren konstant och väntar på att de ska komma hinner de in i hissen eftersom den är precis jämte vår dörr, antagligen går de inte ens ur hissen innan de åker igen.

Hursom, har kopplat ur ringklockan nu. Får se om det hjälper.
  • Anonym

De slutar inte! De är på dörren hela tiden. Så nu har jag satt upp en lapp vid entrédörren om att jag är trött på detta och att jag vill att föräldrarna tar ett snack med sina barn om att det inte är ok att hålla på så där. De bara flinar när jag säger till dom, och jag kan ärligt säga att jag inte har en aning om vilka föräldrarna är till dom eftersom dom ALDRIG är ute med dom, och vi bor i ett stort hus.

• Thegran

Du vet alltså vilka barnen är?
    isånnafall - gå och knacka dörr nån kväll och beskriv ungarna, så kommer du nog rätt efter ett tag

• Anonym

Känns bara lite överdrivet att knacka dörr, men fortsätter det kommer jag kontakta hyresbolaget så får de skicka ut en lapp till hela huset. För jag tänker inte gå med på detta vareviga dag och få en jättenojjig hund.

• Em00

Kan du inte ta dig tid en gång eller två, stå på vakt vid dörren, och när du hör att dom kommer och är på väg att plinga/knacka/dunka på dörren, så slänger du upp den, hoppar ut och skrämmer dom utav bara helvete!

Prova, det kan räcka.
    Ropa typ att nu ska du ringa polisen eller nånting,
    för det dom gör är "olagligt"!
    Sånt brukar skrämma ungarna.

• Anonym

Försök ta kort på dom och sätta upp i trappen?

• Anonym

usch känner igen det med, vi tog bort ringklockan då började dom slå med brevinkstet så en dag slog jag upp dörren i anskitet på en av ungaran, trodde dom redan hade sprungit iväg. sen var det lugnt ett tag iallafall.

• Anonym

Nu har jag pratat med några av barnen där nere för att höra mig för om de vet vem det är, de sa något namn och att de skulle hälsa från mig till honom.

Svar på tråden Så trött på ungarna som ringer på vår dörr hela tiden och skrämmer hunden.