Uppväxt med syster som har ADHD
Jag undrar om det finns flera där ute som är uppväxta med ett syskon som har ADHD, och hur det har påverkat er?
Min styvsyster fick sin diagnos i sen ålder och idag har jag gått i terapi i ett år för att reda ut min barndom på grund av att hon har ADHD. Hon har förstört mycket av min uppväxt och idag vill jag inte ha någon som helst kontakt med henne. Detta påverkar mycket mitt familjeliv då jag inte kan åka hem till min mamma och hennes man när hon är där. Både min biologiska syster och jag har valt att inte träffa henne. Hon har varit så jäkla dum mot oss. Hon kan än idag fälla dumma kommentarer och vara jobbig.
Hon har en sjukdom och jag har gått i terapi för att lära mig mer om sjukdomen och sedan hur jag ska hantera det. Jag har läst på mycket om ADHD och jag har varit på diverse föreläsningar, men det har inte hjälpt mig. Min styvsyster har valt att inte äta medicin för sin sjukdom, eller hon verkar inte förstå att det kan hjälpa henne. Min terapeut har sagt han min styvsyster inte kan skylla sina misstag på sin sjukdom då det finns hjälp att tillgå.
Men jag tycker hon verkar gå runt i en ond cirkel. Hon har sökt hjälp men sedan gör hennes sjukdom att hon inte orkar fullfölja balansering av medicin eller terapisamtal. Så jag tycker synd om henne, men tyvärr kan det inte gottgöra allt ont hon orsakat mig och de djupa själsliga sår som sitter i mig
Finns det flera som känner som jag eller har känt som jag? Hur lever ni? Finns det någon med ADHD där ute som kan hjälpa mig att förstå och försöka leva med det?
Hjälp mig!