• pysen84

Utslag i pannan?

Min son på 3 månader har fått konstiga utslag i pannan och på huvudet. Det är som röda blaffor med lite gulnande varliknande fläckar på.

Är det någon som vet vad det kan vara och vad man kan göra? Kan det vara nån allergi?

Har pratat med BVC och de säger att jag ska smörja med mjukgörande men det blir inget bättre. Han har haft det nu i över en månad.

Bild finns i galleriet.

• Svar på tråden Utslag i pannan?
  • AnnelieTyresö

Å fy,, ta hnm till en dermatolog.

• honeybunches

Min son fick just diagnosen Seborroiskt eksem/mjälleksem, och din grabbs ser väldigt likt ut.Det börja i pannan/hårbotten och kröp sen neråt i ansiktet, bröstkorgen, armarna och till sist fick han lite på benen också. Läkaren skrev ut hydrocortison, och vi har nu smörjt honom i 4 dagar, och hyn är hur fin som helst! Man såg skillnad redan efter första behandlingen t.om.
    I ansiktet och på kroppen visade det sig som prickar, enstaka och fläckvis, men i hårbotten såg det precis ut som på din son. Tjockt, gult och kladdigt. Han hade också sitt i över 5 veckor innan vi fick nå hjälp (bvc visste ju ingenting, så jag tog honom till sist till privatläkare, trots att det var jättedyrt).

Far till en läkare och fråga om han tror det kan vara samma eksem. Jag tror det är mycket troligt! Lycka till!

• pysen84

Tack för svaren!
    Jag ska ringa BVC imorn och be om en läkarkoll så får vi se om man får nån hjälp.

Svar på tråden Utslag i pannan?