• Indiansommar

Hur firar ni en som slutar 9 an?

Min son slutar 9 an. Vi tänkte ha lite kalas för honom, på kvällen blir det överraskings fest med skolan för alla elever. Hur har ni firat era barn som slutar 9 an? Ger ni present? Vad har ni bjudit på? Ger alla elever i klassen blommor till varandra?

• Svar på tråden Hur firar ni en som slutar 9 an?
  • KinkyE

När jag slutade 9an så firade vi med lite finare middag & fika med närmaste släkten. Minns att vi gav mentorerna blommor men inte till varandra, vi hade därimot kramkalas jätte länge!

• Smulan87

haha eee? efter avslutningen åt vi med klassen, på dagen så fikade vi med familj/släkt, och på kvällen söp vi .. dock inte med familjerna ;P lol

BF 11Juni 2009
  • Hemligalåda

Är det något att fira direkt då?

• hhönan

Nej jag firade inte alls. Var på avslutningen i skolan sen gick jag hem.

• Therese17

När jag slutade nian hade vi stort tårtkalas alla i klassen tillsammans med föräldrar, sen hemma firades jag med middag med famlij och slökt och fick några presenter.
    Klart det är något att fira, grundskolan är avklarad! :D

• CloudBerry the 1st

Jag tycker att man kan ge en present som smycken eller en klocka.

På min tid 1995 så var det inte så märkvärdigt, vi åt middag hemma för att fira men det har blivit större nu än var det var då att sluta grundskolan, idag är det som studenten-light typ.

• Hemligalåda

CloudBerry the 1st skrev 2009-05-17 15:48:36 följande:

Jag tycker att man kan ge en present som smycken eller en klocka. På min tid 1995 så var det inte så märkvärdigt, vi åt middag hemma för att fira men det har blivit större nu än var det var då att sluta grundskolan, idag är det som studenten-light typ.
    Det är ju ganska konstigt för det blir ju en mindre och mindre bedrift att sluta grundskolan. Det är ju inte värt något direkt i utbildningssammanhang.
  • CloudBerry the 1st
    Hemligalåda skrev 2009-05-17 15:50:13 följande:
    CloudBerry the 1st skrev 2009-05-17 15:48:36 följande:
    Det är ju ganska konstigt för det blir ju en mindre och mindre bedrift att sluta grundskolan. Det är ju inte värt något direkt i utbildningssammanhang.
    Nej men det har väl inte med saken att göra heller, att ta studenten från gymnasiet är inte heller någon bedrift men firas ändå. Det är väl inget fel i att ge sin unge uppmärksamhet bara för att.
  • BlommyNess12

Jag firade inte alls. Gick på min skolavslutning, gick sedan hem till mig och väntade på att sambon skulle komma hem.

Mamma ringde senare på kvällen och frågade om jag ville komma förbi och grilla, men jag var jättetrött.

• Heffa

Jag fick inget firande av mina föräldrar. Jag hade troligtvis inte velat tillbringa den dagen med dem ändå. I den åldern är kompisar allt så jag firade med vänner.

Svar på tråden Hur firar ni en som slutar 9 an?