• Anonym

Frågor rörande Allévo

Nu måste jag gå ner i vikt. Väger ca 72 kg till en längd på 169 cm. Ser inte klok ut och har aldrig vägt så här mycket.

Tänkte nu prova Allévo och har tänkt mig att genomföra en ren kur under två veckor (få se om jag klarar det). Detta för att få den där lilla kicken (jag vet att man måste lägga om sina matvanor osv osv sedan för att inte gå upp allt igen så sådana svar betackar jag mig ifrån).

Ni som använt Allévo, hur mycket gick ni ner under ren kur? Hur länge höll ni på? Gick ni upp alla kilon igen efteråt? Hur mycket tränade ni medan? Några tips?

• Svar på tråden Frågor rörande Allévo
  • Anonym (allévo)

jag har testat allévo. Gick ner 20kg på 2.5 veckor, ren kur men jag tränade nästan varje dag.

• Turvann

har provat lite olicka pulver dieter och allevo var sämst, nu tänker jag inte på viktminskningen utan att man blev inte mätt, i allafall inte länge. var vrölhungrig efter 2 timmar.
    rekomenderar att du provar ett annat märke

• Turvann

Min dietist rekomenderade MODIFAST från apoteket men den har jag inte prövat.
    Däremot har den bästa och godaste jag ätit varit cambridge. den är dyrare men ååå så god och man håller sig mycket mättare.
    Bra pris kan du få om du söker på nätet och jämnför olika försäljare, det kan skilja mycket i pengar och så får du de hemskickat. samtidigt får du en pesonlig konsult som du antingen håller kontakt med per telefon eller mail om ni bor lång i från varandra.
    Lycka till med din viktminskning

• Anonym (allévo)

är väldigt olika med om man blir mätt. jag blev mätt på allévo, åt 3 påsar om dagen och drack en massa vatten.

• Turvann

drak nog för lite vatten.
    Blev lite skrajsen när en arbetskollega trillade i hop på jobbet och fick åka ambulans in. hon gick också på pulver och drack kopiösa mängder vatten att hon hadde spätt ut alla salter i kroppen, och det var livshotande. Ville inte skrämmas. så drick så mycket som rekomenderas så skall det inte vara någon som helst fara

• Anonym

Tack så mycket för era svar, uppskattar det enormt!

• Drömmar och förhoppningar

Jag tycker man blir mätt på Allévo, min dietist rekommenderade det eller Modifast, så jag skulle tro att de är likvärdiga. Men det tar ju några dagar innan man blir mätt, de tre-fyra första dagarna tycker jag är värst.

• Anonym
    Drömmar och förhoppningar skrev 2009-05-09 20:09:06 följande:
    Jag tycker man blir mätt på Allévo, min dietist rekommenderade det eller Modifast, så jag skulle tro att de är likvärdiga. Men det tar ju några dagar innan man blir mätt, de tre-fyra första dagarna tycker jag är värst.
    ok, ja det gäller väl att stå ut första tiden :)
    Hur gick det för dig? Gick du ner mycket? Åt du ren kur?
  • Anonym (c)

Jag körde med något som heter NOKA. Köpt på hälsokost. Finns 4 olika smaker. Man blandar med lättmjölk eller minimjölk (jag blandade med hälften lättmjölk och häften vatten eftersom jag inte gillar mjölk så mycket).
    Man blir mätt och det är gott!
    Har provat Allevo också, men det är ju helt vattnigt och rinnigt. Blir inte mätt heller. FÖrdelen är väl att det är något billigare..
    Jag rekkomenderar NOKA framför Allevo.
    Alternativt kan man ju köpa båda sorterna. Går ner i vikt gör man ju ändå!

• Anonym

Anonym (c) skrev 2009-05-09 21:43:01 följande:

Jag körde med något som heter NOKA. Köpt på hälsokost. Finns 4 olika smaker. Man blandar med lättmjölk eller minimjölk (jag blandade med hälften lättmjölk och häften vatten eftersom jag inte gillar mjölk så mycket).Man blir mätt och det är gott!Har provat Allevo också, men det är ju helt vattnigt och rinnigt. Blir inte mätt heller. FÖrdelen är väl att det är något billigare..Jag rekkomenderar NOKA framför Allevo.Alternativt kan man ju köpa båda sorterna. Går ner i vikt gör man ju ändå!
    Tack för ditt tips! Ställer samma frågor till dig, hur mycket gick du ner i vikt och körde du ren kur?
  • Anonym (c)
    Anonym skrev 2009-05-09 21:45:07 följande:
    Anonym (c) skrev 2009-05-09 21:43:01 följande:
    Tack för ditt tips! Ställer samma frågor till dig, hur mycket gick du ner i vikt och körde du ren kur?
    Körde inte ren kur.
    Jag åt en rejäl frukost, typ pyttipanna. Sedan bytte jag ut lunchen och åt lite grand till kvällsmat, typ en frukt eller så.
    Lite olika hur jag gjorde, men jag åt mycket mindre öht. Tyckte magsäcken krympte fort. På NOKA:n håller man sig mätt ett tag, tycker jag.
    Vet inte hur mycket jag har gått ner, men det gick fort. Nu väger jag 61, från att ha vägt 73. Gick ner lite innan jag började med NOKA, så allt har jag inte gått ner med kuren..
    Men kanske 6 kilo på 2 månader?
Svar på tråden Frågor rörande Allévo