• robzick

Silon salva-jätterött!

Hej! Hoppas Ni kan råda mig eller komma med en dunderkur...Min son på 5,5 månader fick ett eksemliknande utslag på kinden för över 1 månad sedan, detta blev bara större o större och riktigt irriterat så till slut började det vätska sig. Gick till doktorn då inga salvor/krämer hjälpte. Fick hydrokortison o Miniderm men inte hjälpte det, nu när kuren är fullföljd. Lillkillen är väldigt störd av utslaget allrahelst på natten då han ligger och kliar sönder det. Har använt silonsalva nu ett par dagar på eget bevåg men ser att hela kinden blir superuttorkad av den.Ska jag sluta med den, eller sätta mjukgörande salva emellanåt? Får panik när jag ser att min gullunge har detta hemska uslaget i ansiktet, täcker hela kinden.

• Svar på tråden Silon salva-jätterött!
  • Kristin24

Tycker att du ska be att få komma till en hudläkare istället med pojken....det är ju viktigt att du får rätt salva för behandling av utslaget...eller om det är en allergi han har.

• dinos

min son hade utslag över magen och benen och fick först kortisonsalva men när det inte hjälpte gick vi till bvc och då sa sköterskan att jag skulle smörja in hela grabben med miniderm fyra gånger per dag i några dagar och sen tre osv. för att kroppen var torr. det räckte inte att bara ta stället utan hela kroppen.... kan vara värt att prova, den salvan är ju inte farlig på något sätt

• sweetaly

Min tjej hade likadant och det visade sig bero pa allergi!
    Inga salvor hjalpte!
    Krav att blodprov ska tas for nar han ar sa pass liten kan pricktesterna vara missvisande!
    Lycka till!

• Tabby

Silon är väl mer för vätskande eksem så jag kan tänka mig att det kan torka ut.
    Smörj in med Hydrokortiosn 2 ggr/dag och Miniderm flera ggr/dag.
    Säger som de andra. Det kan avra allergi. Se till att få remiss till allergimottagningen.

Svar på tråden Silon salva-jätterött!