• Livet e toppen

Brio Sitty eller Brio Race? eller någon annan vagn?

Vad har ni för erfarenheter av Brio Sitty och Brio Race? Vilken rekommenderar ni som extra vagn och som ska användas från 6 mån tills vagn inte behövs längre? Använder mest syskonvagnen men bra att ha en liten vagn vid hämtning och lämning på dagis så jag slipper bära lillan samt när man ska in i affären m.m.

• Svar på tråden Brio Sitty eller Brio Race? eller någon annan vagn?
  • mamma  mia

Vi har en brio race och den är toppen. Den funkar bra i terräng och tar ingen plats i bilen.

• bonnieloveskim

Ja har oxå brio race.

Den har mer liggläge än sitty å sufflet.
    Höj å sänkbarnt handtag samt att den går att ha med ståbräda med.

helt klart den bästa vagen jag har haft... som inte är för nyfödda.

• kobebis

Vill du ha enkel sulky som kompliment ex vid handling som ligger i bilen hade jag köpt en sitty.

Men vill du ha en sulky som du ska använda fr 6 mån. så hade jag inte valt en så enkel sulky utan jag hade satsat på en rejälare sulky. Mitt förslag är Emmaljunga scooter. Den tycker jag är bättre än brio race men likvärdig. Lättkörd, liten men ändå rubust, bra reglerbart styre, ligglägen.......

• cloudberry79

Jag valde mellan EL scooter, Brio race och Kronan sulky till min 19-månaders son som ännu sover i vagnen ibland. De tre vagnarna är mycket lika varandra, men valet föll till slut på Kronan, då den har finesser som inte de andra har, bl a steglös justering av ryggstödet, inbyggt insektsnät och fin röd färg Annars tycker jag de tre är väldigt likvärdiga och hade kunnat köpa vilken som helst av dem.

- - jag gillar inte de nya signaturerna - -
  • cloudberry79

Lägger till att vi också ville ha en man kunde ha ståbräda till och fullt liggläge (där föll Brio race som tydligen inte har helt fullt liggläge).

• minnapinna

Absolut inte brio sitty till en 6-månaders. den har ju inte ens viloläge utan om barnet somnar så hänger huvudet ner. vi har en brio race och är väldigt nöjda. jag skulle inte vilja ha någon annan vagn.

• Mandi74

Jag hade inte valt någon av dom vagnarna till en 6-månaders, för de är bägge framåtvända.

vet att teutonia har en liknande men som går att vända så man kan ha barnet mot sig och så är det fullt liggläge, vet inte om den heter Timmy.

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Dixie

vi valde en konan sulky, eftersom den har liggläge - men är fortfarande smidig och blir liten ihopfäld

• minnapinna

tror kronan sulky fått dåligt i test? de tippar lätt, om jag minns rätt.

• cloudberry79

De har klarat sig bra i test, men både den och Brio race kan tippa bakåt om man har barn som sover i liggläge plus tung skötväska på dem. Inget vi märkt dock, då vi hade vår 18-månaders sovandes med skötväskan hängandes och matvaror i väskan. Antar att samma gäller alla andra lätta sulkys, det hör nog till konstruktionen. Så länge de har liggläge alltså.

• minnapinna

cloudberry,
    ahh, på så vis.

• Livet e toppen

Tack för alla bra svar! Tanken är ju inte att lillan ska sova i den då vi oftast använder syskonvagnen.
    Vi hade tidigare en EL Cangaroo och den blir så lång ihopfäld, vill ha en liten vagn. Så svårt! Den ska ju ersätta syskonvagnen så småningom när inte storasyster behöver sitta längre, men då använder vi troligtvis inte vagn så mycket heller så den ska mest vara bra att ha ifall man ska iväg... Hon kan ju inte gå och hon blir ju tex tyngre och tyngre att bära in på dagis när jag lämnar sonen och samtidigt ska bära henne och hans packning och hålla reda på storasyster (1år, som inte alltid går dit jag vill )
    Någon som vet om man kan ha ståbräda på dessa vagnarna?

Svar på tråden Brio Sitty eller Brio Race? eller någon annan vagn?