Anonym (SAMMA HISTORIA!) skrev 2009-05-11 12:59:28 följande:
TS... TITTA HIIIIT!!! Jag har det precis likadant som du.. exakt samma historia.... Jag gjorde medicinsk abort, dock ej hemabort, för 5 veckor sedan nu på onsdag.. Blödde en period och sedan gick det över till ljusbruna flytningar/gegga och sedan måndag förra veckan (dvs 1 vecka sedan, idag) har jag börjat blöda färskt blod igen... samma dag som blödningarna började igår "på riktigt" så kom det ut klumpar, inte sååå stora, men hade också den konsistensen att det gick inte att "kleta ut" det ifall jag gned två papper mot varandra.. Har också varit på återkontroll i tisdags och hon sa att om jag blöder i 2 veckor till så får jag väl komma in på kontroll.. Jag hade helst velat sett att jag kunnat gjort ett VUL för min stora fråga är ifall det är någonting kvar där som inte försvunnit... Har ringt sjukvårdsupplysningen och KK för att prata med de (fredags) men de sa att de inte hade tider som jag kunnat få utan att man får komma hit och sätta sig, sist tog det 7,5 timme innan jag fick hjälp så nej tack!, så tänkte jag att jag skulle ta och åka dit imorgon bitti istället när det inte är så mkt folk kvar... Har du fått göra ett grav.test på återkontrollen? jag fick göra det,hade precis kissat innan och fick därför inte ut mkt urin men enligt det testet var det negativt. Men jag min magkänsla säger lite annat... Jag har gjort 3 aborter tidigare (detta är den 3:e medicinska) och A L D R I G har jag blödt mer än 1,5-2 veckor. Något stämmer inte!
Ja jag gjorde gravtest på återbesöket, men inget vul.. bm tog t om blodprov för att vara helt hundra på att mitt gravtest var negativt...o jag har inte hört ngt från henne så då var det ju lugnt... men jag börjar oxå bli lite orolig nu för som igår tex så var vi bara ute o gick en sväng o jag kände när jag tog ett steg hur det forsade av mig,, o vi skyndade hem o visst jag hade blött igenom bindan, trosorna o jeansen...med en liknande slemklump som vid aborten (de slemmiga)...var på mitt återbesök den 30 april alltså e det 11 dagar sedan...tycker detta är mycket konstigt ... har tidigare gjort 2 aborter (kirurgiska) o som du säger inte blött mer än MAX 2 v.... kanske också ska fundera på att ringa upp kk o kolla upp detta.. men jag har ju inte ont överhuvudtaget, det e ju oxå konstigt om det nu e nått som inte stämmer.. har du ont?