Tips på begagnad "dagisvagn"?
Dottern ska börja förskola till hösten och kommer då att vara ca 1 år och 5 månader. Hon behöver väl ha någon form av vagn, både att åka till och från i och att ha där under dagarna. Det är en förskola där de kommer att vara mycket ute, så det är väl troligt att de vill att hon ska kunna sova i vagnen om det behövs.
Vi har redan både vagn och sulky vi är nöjda med, men jag vill inte lämna den vagnen under dagarna och dessutom är den inte optimal för vägen till förskolan, då den har punkteringsfria bakhjul och små svängbara framhjul. Närmaste vägen till förskolan blir på en grusväg genom skogen, om det inte är väldigt dåligt väglag då vi får gå runt.
Eftersom jag inte alls tittade efter något av egenskaperna nedan när vi köpte vår nuvarande vagn, tar jag gärna emot tips på märken/modeller av vagnar som går att hitta till ett hyfsat pris begagnade (gärna årsmodell också!) och som har följande egenskaper:
*Lämpad för "terrängkörning" och även om det är snö, slask osv.
*Helst enfärgad i någon hyfsat neutral färg.
* Sittdel med sele och fullt liggläge
*Fyra fasta lufthjul
*Stabil och hyfsat rymlig varukorg under
* Handtag som går att justera litegrann (vi är hyfsat lika långa, men behöver ändå ha lite skillnad på handtaget för att det ska vara bekvämt)