• keno

Mögel i hyreslägenhet

Idag när jag skulle städa, flyttade jag på en kasse/väska med kläder som stog i hörnet i vårt sovrum (mot ytterväggen).

ÄCKELPÄCKEL! Det var alldeles mögligt bakom. Svart och luddigt, tapeten har lossnat, och det är alldeles fuktigt.

Hur kan det ha blivit så? Är det mitt fel? Väskan var sån där "presseningsmaterial".

Måste självklart ringa om detta på måndag, men tror ni detta är något väskan orsakat och att jag får betala?

• Svar på tråden Mögel i hyreslägenhet
  • jonnysbrud

För ett halvår sedan fick vi samma problem, det var mögel på tapeten som våran säng stor emot. Tyvärr fick vi ta den hårda smällen och betala för kalaset, hoppas ni har bättre tur

• keno

Men nog ska väl väggen klara att man har sängen mot den?

• jonnysbrud

Jag tror det även var en plastpåse emellan sängen och väggen, men båda delarna var fuktiga och mögelangripna. Jag förstår inte hur det kunde hända.

• Euforia

Var kassen och innehållet blött eller fuktigt (eller hade varit)?
    Om det var torrt kan väl inte kassen vara orsaken?

• keno
    Euforia skrev 2009-05-09 22:39:08 följande:
    Var kassen och innehållet blött eller fuktigt (eller hade varit)?Om det var torrt kan väl inte kassen vara orsaken?
    Nä, kassen hade en liten mögelgrej på sig, men annars ingenting. I kassen hade jag urvuxna barnkläder bara. så inget där hade blivit förstört.

En kompis sa att det kanske blivit så bara för att det varit vinter, med fukt och att det då blivit för tätt mot väggen?
  • keno
    jonnysbrud skrev 2009-05-09 22:38:53 följande:
    Jag är inte 100% säker men jag tror det var 2000-2600kr.
    Skönt att det inte var "värre" än så i allafall.
Svar på tråden Mögel i hyreslägenhet