• lillzan

Feber + Babysim?

idag ska vi på babysim.. men min dotter hade nyss 38.1.. i övrigt verkar hon pigg som vanligt.. kanske lite mer snuvig.. ska jag ge henne alvedon nu och se om det går över till senare? och kan vi om febern går över fortfarande åka på babysim? menar förstår ju att hon inte kan åka dit med feber.. för feber är det väl? isf hennes första.. hon är 3½ månad.

• Svar på tråden Feber + Babysim?
  • mandelblomma

är det något på uppsegling så kommer det garanterat att blossa upp om ni åker och badar är min erfarenhet...skulle hålla mig hemma även om 38.1 egentligen är feber så är hon subfebril...skulle inte heller ge Aledon om hon inte är påverkad :)

• mamma2kids

du kan ju inte åka med ett sjukt barn.
    en feberfri dag hemma innan man åker och gör saker bland andra och tycker jag.
    hoppas bebisen blir frisk snabbt.

• April Mamma

Bada inte med feber...38 i temp tidigt på morgonen är "ganska högt".

• mandelblomma

April Mamma skrev 2009-05-10 07:36:06 följande:

Bada inte med feber...38 i temp tidigt på morgonen är "ganska högt".
    men nja det beror ju på...38.1 efter en halvtimmes vila är inte ens feber per fefinition :) Utan just subfebril.
  • Laisen80

Nej, du ska inte babysimma om barnet har feber, jag är babysimsinstruktör!

• Hanna73

Dessutom riskerar du att smitta andra barn som kan bli sjukare än ditt eget.

• April Mamma
    mandelblomma skrev 2009-05-10 07:44:57 följande:
    April Mamma skrev 2009-05-10 07:36:06 följande: men nja det beror ju på...38.1 efter en halvtimmes vila är inte ens feber per fefinition :) Utan just subfebril.
    Det beror ju på hur man ser det....

Jag gick 5 terminer babysim med sonen...och den stunden i badet är rätt "jobbigt" för dom små, så det krävs att man inte har feber..oavsett hur lite eller mycket.
  • mandelblomma

April Mamma skrev 2009-05-10 16:57:32 följande:

Det beror ju på hur man ser det....Jag gick 5 terminer babysim med sonen...och den stunden i badet är rätt "jobbigt" för dom små, så det krävs att man inte har feber..oavsett hur lite eller mycket.
    nej alltså jag skulle inte heller åka och bada just med tanke på att om man är subfebril som ovan är så kan det vara något på uppsegling...o då kommer det ofta mer som ett brev på posten om man badar i simhall :)
Svar på tråden Feber + Babysim?