• Milo78

Takvagga?

Hej, tycker att en takvagga ser så mysig ut typ Leander el Knoppa men ni som har barn och köpt en takvagga, ville er bebis ligga i en sån? Det är första barnet och jag inser att bara för att jag gillar att ligga i en hängmatta och gärna skulle krypa in i en takvagga om det var möjligt så behöver ju inte bebisar gilla det... : )
    Är det stor skillnad mellan olika fabrikat? Vad ska jag tänka på?

Eller om ni har erfarenhet av elektroniska vaggor typ Fisher price får ni gärna dela med er också!

• Svar på tråden Takvagga?
  • Griffelfot

Hade en Leandervagga första tiden till sonen. Från första början ville han helst sova på mig men efter nån månad började han sova i vaggan både dagar och nätter. Han trivdes bra där i och vi som föräldrar älskade den eftersom det var så lätt att söva honom i vaggan. Bara sätta lite fart på den och så gungade han skönt till sömns. Den gungar ju även lite när han rör på sig däri och för vår son var det toppen.

Nackdelarna jag kan se är att han vande sig vid gunget och att vi fick köpa vyssan lulltassar till spjälsängen men det tar jag gärna. Sen är ju inte vaggan direkt gratis så det kan ju vara en nackdel (inte för oss dock som fick den i present {#lang_emotions_wink})

♥Elliot 10/11-08♥
Svar på tråden Takvagga?