• Jonna74

Har ni fått sämre hår av graviditeten?

Hej!
    Det sägs ju att man inte fäller hår under graviditeten, men jag tycker att jag har blivit mycket tunnhårigare. Och dessutom känns det torrare.
    Vissa får lejonman, medan andra nästan blir skalliga eller? Hur är det?

Kram Jonna

• Svar på tråden Har ni fått sämre hår av graviditeten?
  • Linastrumpan

Har hört att man inte tappar håret under graviditet och amning lika mycket som annars, men att sen när man slutar så "rasar" det av.... Själv har jag inte märkt någon skillnad på håret alls.

• Jonna74

Hur ska det då gå för mig som redan känner att jag blivit tunnhårigare... =(
    Får väl försöka sköta det så gott jag kan.....

kram Jonna

• Havsjungfrun

Jah tappar mindre hår nu än tidigare så lite tjockare har det väl blivit. Det växer fortare, det märks tydligt på luggen.

• AnnaLi

Jag har aldrig haft så fint hår som jag har nu under graviditeten! Å växer så d knakar gör d också...hoppas bara d håller i sig efter förlossningen!

• Rapunzella

Jag tappar också massor med hår och har gjort sedan början av graviditeten. Jag hoppas verkligen att det kommer tillbaka sen...!!!

• Gillis

Jag tappar inte mer hår, men håret ser ut som en risbuske!! Jag kämpar med toppklippning och inpackning, men det ser bara risigt ut.....

/Gillis

• Tesan81

mitt hår är omöjligt att kamma ut om jag inte har inpackning sen har de ramlat av i nacken typ så där har jag halv kort hår

• Missboss

Det beror på hormonerna, vilken hormonsort som man har mest av hur hårkvaliten bli. Fick förklara för mig igår av min frisör (som förresten var impad av mitt hår nu) att när man blir gravid så börjar att celler att gå på högvarav, detta gör att håret växer mer, man tappar oftast inte lika mycket osv. Sedan finns ju den här myten att man börjar tappa hår pga amningen för att man tappar så mycket näring. Men i själva verket är det så att cellerna börjar gå ned mot sitt normala tillstånd en tid efter förlossningen och då skall man tappa allt det här håret som man normalt skulle ha tappat innan.

• Kattflickan

Jag tappar också hår.

• Mamma 80

Jag tappade hår som en galning i början av graviditeten, fram till v.13 ca. Nu är det som vanligt....

mamma80/v.20(19+0)

Svar på tråden Har ni fått sämre hår av graviditeten?