• Lilla Prussiluskan

Kan man träna bort celluliter???

Hej alla!
    Jag har fått celluliter på mina lår under graviditeten och undrar om man kan träna och "banta" bort dem??

• Svar på tråden Kan man träna bort celluliter???
  • KHAN

Hej!
    Självklart! Har fått denna fråga innan på gymet. Celluiter är ju fettceller som "klumpat" sig kan man säga lite grovt. Eftersom det inte går att pinktförbränna fett som de löjliga reklamerna i TvShop påstår så är det bara att köra.
    Motionscykel är ett bra alternativ om man inte vill lyfta skrot. Aktiverar stussen och benmusklerna.
    Hör av dig om du undrar något.

• KHAN

"punktförbränna" skulle det ju stå :)

• Aiwendil

KHAN

Hjälper det om man torrborstar sig innan duschen eller så?
    Har du nån aning?

• evaviola

Torrborstar gör man för att få igång cirkulationen o ta bort gamla hudrester. Men om det hjälper mot celluiter har jag ingen aning om!

• Aiwendil

Jag har hört det.. att man torrborstar hårt så kommer allt igång och cell. ska försvinna!
    Sen om det stämmer eller inte har jag ingen aning om!
    Det var därför jag frågade!

• Ata

Jag tänkte prova Weledas björk- cellulitolja i en månad och hoppas på att det funkar. Har någon testat den?

• KHAN

Hmm jaså du menar så. Nä jag har inte hört talas om amn kan göra så. En effekt jag kan tänka mig är att när du skrubbar så blir huden "jämnare" samma som pealing alltså ;)

Dock så kvarstår problemet att underhudsfettet sitter under huden... När du tränar så blir huden fastare och fettet förbränns.
    Dock kan de vara svårt att få bort om man har "anlag" men jag tror dock att förbränning genom någon form av muskelaktivitet hjälper.

Svar på tråden Kan man träna bort celluliter???