• MIDE

ska man skölja munnen efter ´ha borstat tändena med cordesyl???

som rubriken lyder.
    tacksam för svar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-10 10:14
    Corsodyl menar jag :)

• Svar på tråden ska man skölja munnen efter ´ha borstat tändena med cordesyl???
  • MIDE
    stresss skrev 2009-05-10 10:12:35 följande:
    Menar du Corsodyl? Jag tror inte det.
    japps ..stavfel
  • Moniqe1979

fick det tillförordnat av min tandläkare i fredags skulle iofs inte borsta hela munnen utan bara mellanrummen mellan tänderna med sån där liten borste, han sa att låta det sitta ca 5 minuter sedan kunde man skölja munnen men på förpackningen står det ju att man skall undvika skölja munnen efteråt jag sköljer dock smakar ju så vidrigt...

• MIDE
    Moniqe1979 skrev 2009-05-10 10:14:02 följande:
    fick det tillförordnat av min tandläkare i fredags skulle iofs inte borsta hela munnen utan bara mellanrummen mellan tänderna med sån där liten borste, han sa att låta det sitta ca 5 minuter sedan kunde man skölja munnen men på förpackningen står det ju att man skall undvika skölja munnen efteråt jag sköljer dock smakar ju så vidrigt...
    jaha ok på förpackningen står det ju att man ska borsta en minut men sen står det inte att man ska skölja det eller inte.

Någon som har erfarenhet, har inte börjat med den än ska göra det idag. Oj då smakar det så illa?? Borstar du först tänderna med vanlig tandkrän sen corsodyl?
  • stresss

Jag fick det av tandläkare med samma insrtuktioner som Moniqe1979. Jag har inte sköljt efteråt.

• MIDE
    stresss skrev 2009-05-10 10:19:10 följande:
    Jag fick det av tandläkare med samma insrtuktioner som Moniqe1979. Jag har inte sköljt efteråt.
    okay ska se om det hjäper har en djup ficka bakom visdomstanden som bara ställer till det för mig , är svullen o inflamerad. Var hos akuten för ca en och enhalv vecka sedan o de sa att jag skulle påbörja med cor. hoppas det hjälper gör ont som attan!:(
Svar på tråden ska man skölja munnen efter ´ha borstat tändena med cordesyl???