• Flyssel

Kompostmask - vart beställa??

Var beställer man kompostmask? Jag har sökt runt på alla ställen jag kan hitta men det är antingen "slut för säsongen" eller så hittar jag ingen beställningsinfo.

Är det någon som har några tips på var jag ska vända mig?

• Svar på tråden Kompostmask - vart beställa??
  • ALJO

Varför vill du beställa kompostmask? Dom kommer av sig själv till komposten ganska snart, du kan även se om du hittar i lövhögar eller gödsel. Eller kanske du känner någon som har kompost så kan du få därifrån?

• Flyssel
    ALJO skrev 2009-05-10 15:31:27 följande:
    Varför vill du beställa kompostmask? Dom kommer av sig själv till komposten ganska snart, du kan även se om du hittar i lövhögar eller gödsel. Eller kanske du känner någon som har kompost så kan du få därifrån?
    Tyvärr så kommer de inte av sig självt, hittills kommer bara daggmaskar och de är för slöa med sitt ätande. Inte känner jag någon som har kommit på hur behändigt det är med kompost heller
    Det är en köksavfallskompost så jag behöver många maskar för att få fart på den, och hittills har det varit svårt att hitta "vilda" lövmaskar. Det går ju att odla upp dem själv, men jag skulle behöva dem ganska omgående så det inte står och luktar illa i komposten.
  • grynet80

Har du kollat på nyttodjur.se hemsida? Vet inte om de säljer det men kanske värt att kolla?

• ALJO

Ok, jag min mor har sålt tidigare, men jag vet inte om hon har skickat på posten eller bara sålt för avhämtning. Hon har en inomhuskompost i garderoben Har mailat henne och frågat om hon fortfarande säljer och skickar. Ung var i Sverige bor du då?

• Flyssel
    grynet80 skrev 2009-05-10 19:25:25 följande:
    Har du kollat på nyttodjur.se hemsida? Vet inte om de säljer det men kanske värt att kolla?
    Ska kolla, tack för tipset!
    ALJO skrev 2009-05-10 19:53:07 följande:
    Ok, jag min mor har sålt tidigare, men jag vet inte om hon har skickat på posten eller bara sålt för avhämtning. Hon har en inomhuskompost i garderoben Har mailat henne och frågat om hon fortfarande säljer och skickar. Ung var i Sverige bor du då?
    Oj så snällt av dig att kolla! Jag bor i Uppsala om det skulle vara så att hon har några slingriga husdjur till salu!
  • Flyssel
    grynet80 skrev 2009-05-10 19:25:25 följande:
    Hittade inga maskar, men väl en massa andra spännande djur. Kul sida!
  • ALJO

Nej, hon ville inte skicka på posten, dessutom hade hon släppt ut dom på sommarbete = komposterna ute. Har du vägarna förbi Söderhamn kan hon säkert lösa det dock.
    Googlar jag på kompostmaskar säljes får jag en massa träffar:
    www.kompostmaskar.se/Produkter_1352.html
    Lycka till.

• Flyssel

Jag får väl svänga förbi på väg till sommarstugan
    Har kollat den sidan men där står det alltid att maskarna är slut.

• ALJO

Japp, hör av dig ifall så skall jag ge dig hennes mail.

Svar på tråden Kompostmask - vart beställa??