• Lilla Fjun

Sulky med fullt liggläge, finns det?

Sulky med fullt liggläge, finns det?

• Svar på tråden Sulky med fullt liggläge, finns det?
  • mcsn83

Vi har en parplyvagn som har fullt liggläge (räknas iaf som det även om det är en liten liten lutning ändå). Den heter Chicco Lite Way och vi är jättenöjda med den som extravagn.

• Emerun

Vad jag vet är det bara Teutonia Timmy som har ett helt plant liggläge och som räknas som sulky.

• Kalinka

Det beror på vad man menar med sulky. Vi funderade på att köpa en Brio Sitty eller Race, men det blev till slut så att vi köpte en Bugaboo Bee. Den har vändbar sittdel, fullt liggläge (man kan använda den till en nyfödd tillsammans med mjuklift) och är väldigt lättstyrd. Vi är kanonnöjda, trots att den kostade dubbelt så mycket som en Brio Race. Det finns även andra små vagnar/sulkys som har fullt liggläge, men då har de inte vändbar sittdel, och jag vill inte vända dottern än, trots att hon är 1 år. och vi ville verkligen ha svängbara hjul, eftersom vi tycker det är så svårstyrt med fyra fasta hjul nu när hon väger litegrann.

Vi köpte den som cityvagn, men använder i princip bara den nu.

• Emerun

Brio Race och tex Emmaljunga Scooter har bra liggläge men inte helt plant som Timmyn, beror ju på om du är ute efter, helt plant liggläge eller inte?

• fiamalm
    ankaplanka skrev 2009-05-10 12:03:39 följande:
    Brio race
    Har inte fullt liggläge, bara viloläge.

Vi har en carena easy och den har nästan fullt liggläge.
  • Dellan

Jysk har en med fullt liggläge jättesöt med nalle puh

• TheMother
    ankaplanka skrev 2009-05-10 12:03:39 följande:
    Brio race
    Brio race går inte att lägga ner i fullt liggläge. Den har generösare liggläge än många andra, men inte i närheten av fullt.

Vi köpte efter många om och men en Emmaljunga scooter. Inte heller fullt liggläge men hyfsat ändå. Sonen på snart 8 månader sover bra i den.

Timmyn är enda sulkyn jag vet som har fullt liggläge.
  • TheMother
    TheMother skrev 2009-05-10 12:11:50 följande:
    Brio race går inte att lägga ner i fullt liggläge. Den har generösare liggläge än många andra, men inte i närheten av fullt. Vi köpte efter många om och men en Emmaljunga scooter. Inte heller fullt liggläge men hyfsat ändå. Sonen på snart 8 månader sover bra i den. Timmyn är enda sulkyn jag vet som har fullt liggläge.
    Dock har jag märkt att jag som förälder tycker det är jobbigare att inte se sonen när han sitter i vagnen, och till viss del har jag nog märkt det på honom med, att det blir lite jobbigt att inte se mig. Hoppas det blir bättre, att det bara är en vanesak och han kommer trivas bättre snart. Vi har den dock som extravagn än så länge, dvs har med den när vi är iväg, men hemma använder vi fortfarande vår city cross, å den är vänd mot oss.
  • strojes

Vi har en knorr paraplysulky som har fullt liggläge (det är pyttelite lutning men absolut inte så mycket lutning som i viloläge), den har tre lägen på ryggstödet: sitt-läge, vilo-läge och ligg-läge.

• Kalinka
    TheMother skrev 2009-05-10 12:14:48 följande:
    Dock har jag märkt att jag som förälder tycker det är jobbigare att inte se sonen när han sitter i vagnen, och till viss del har jag nog märkt det på honom med, att det blir lite jobbigt att inte se mig. Hoppas det blir bättre, att det bara är en vanesak och han kommer trivas bättre snart. Vi har den dock som extravagn än så länge, dvs har med den när vi är iväg, men hemma använder vi fortfarande vår city cross, å den är vänd mot oss.
    Precis den känslan hade jag också. Det var därför vi köpte en Bugaboo Bee. Men det är ju så olika. Många vänder sina 6-månaders bebisar framåt i UJ och det känns bra.

Men jag vill fortfarande ha dottern vänd mot mig, och då var det bara Bee som fanns.
  • LyckligLine

Bugaboo Bee, kanske inte riktigt en sulky men en riktigt bra vagn...

• cloudberry79

Kronans sulky har fullt liggläge, därför valde vi den. Det stod för oss mellan Kronan sulky, Brio race eller Emmaljungas scooter. Tre ganska lika vagnar, men just det där med fullt liggläge var viktigt för oss, så det blev Kronan. Vi ville heller inte ha en liten paraplysulky, utan en sulky som funkar både vinter och sommar, som man kan gå med i oväder i terräng och inte bara fint väder och asfalt.

- - jag gillar inte de nya signaturerna - -
  • Kalinka
    cloudberry79 skrev 2009-05-10 20:12:02 följande:
    Kronans sulky har fullt liggläge, därför valde vi den. Det stod för oss mellan Kronan sulky, Brio race eller Emmaljungas scooter. Tre ganska lika vagnar, men just det där med fullt liggläge var viktigt för oss, så det blev Kronan. Vi ville heller inte ha en liten paraplysulky, utan en sulky som funkar både vinter och sommar, som man kan gå med i oväder i terräng och inte bara fint väder och asfalt.
    Jo det beror ju helt vad man för behov. Vi hade behov av en riktigt lättstyrd och liten vagn, för att få plats med på buss/tunnelbana och i affärer. Vi har sedan tidigare en Brio Happy med off road chassi, och tyckte inte att tex Brio Race var mer lättstyrd än den (barnet väger ju en hel del), så vi valde till slut en Bee, och hade tänkt använda Happyn för promenader, men nu ligger Happyn ihoppackad i gästrummet, eftersom vi aldrig använder den. Får se hur det blir till vintern, men till promenader på skogsvägar går Bee bra (även om den har sin största styrka inne i stan). Däremot skulle jag nog undvika den till riktiga skogstigar med rötter, men då tar jag nog hellre vår mei tai och bär i (den ligger alltid i varukorgen), än släpar fram Brion igen.
  • TheMother
    Saja75 skrev 2009-05-11 14:04:27 följande:
    Cresent sulky
    Inte heller fullt liggläge, men är nog väldigt nära på har jag för mig. Mer än Emmaljunga scootern om jag inte minns fel.
Svar på tråden Sulky med fullt liggläge, finns det?