• Isolabella

7kg vid 2,5 månads ålder

Min "lilla" bäbis är 2,5 månad gammal och väger 7 kg! han äter (ammar)fortfarande nästan en gång i timmen. Är det jag som gör fel när jag matar honom så ofta, för oftast är det då han blir nöjd när han skriker, han vill då gärna ligga och tutta ett tag efter att han ätit klart också! men brukar dom inte kräkas upp det som blir överflödigt? inte min pojke.

• Svar på tråden 7kg vid 2,5 månads ålder
  • Busbellan

Låt honom äta så ofta han vill, min son vägde lika mycket i samma ålder och låg ändå långt under medel på längden
    En bebis kan inte bli för tjock.
    Min son är nu en nätt5,5 åring på 16,5 kg så bara för att de är stora som bebisar behöver dte inte betyda att de blir det när de är några år

Mamma till Nora, August och Ella
  • TheMother

Det är ju fri tillgång till bröstet som gäller, så jag tror inte du gör fel.
    Min son låg och ligger ganska på precis på "normalkurvan" vad gäller vikt och längd men han kunde äta flera gånger/timme.
    Jag tror att barn dessutom är ganska bra på att ligga och tutta utan att äta jämt dessutom. Han har ju behovet att ligga och tutta, så då borde han ju få göra det.

• vattenlilja

om barnet äter för mycket-då kräks han/hon eller bajsar mera.
    du gör inte fel när du ammar honom mycket. han kanske vill tutta/vara med mamma när han vill ha bröst. o då får han.))))

• Poppin

OJ! Vilken tungviktare
    Min flicka blir 19 månader nu om en vecka, hon väger 9440....! Hon är iofs liten, men kul att jämföra med tanke på den ståra åldersskillnaden

• mamma2kids

i början går dom ju upp jätte fort i vikt.som du ser men det brukar stanna av sen.
    låt barnet välja mattiderna.

• mamma2kids

6,5kg vägde min minsting vid 10v åldern.

när han var 1år 10,390g

2år 13660g

så du ser att det inte går så snabbt sen längre:D

• fam hohl

MIN SON PÅ 2,5MÅN VÄGER 7025 OCH ÄR 61,5CM MEN BARN SKA VARA LITE RUNDA TYCKER JAG. både jag och min man var tjocka som babys och nu väger jag ca 58kg, jag har läst att om man är tjock som baby så blir man smal som äldre vilket stämmer på alla jag och min man känner. Min sons kusin vägde 12 kg vid 6-7 mån och i dag får faster hälla i grädde i hennes mat för att hon inte ska vara för smal.
    Och det är alltid bara att det finns resurser att ta på när dom blir sjuka.För det lär dom bli.

• BlommyNess12

När min son var runt 3 månader så vägde han 6900 ungefär.
    Nu är han sex månader och väger 8750

• High Heel Bitch

Det kan aldrig vara bra för barn som väger så pass mycket, tycker synd om dem faktiskt.

• tes 75
    High Heel Bitch skrev 2009-05-10 15:54:45 följande:
    Det kan aldrig vara bra för barn som väger så pass mycket, tycker synd om dem faktiskt.
    nu hoppas jag du är ironisk.
Svar på tråden 7kg vid 2,5 månads ålder