• Anonym

flytningar varje dag

jag har flytningar varje dag får alltid i trosan och ahr haft det sen jag var tretton-fjorton år och nu är jag 21.

det rinner till några gånger om dagen så jag får torka med papper.

känner mig ofräch jämt då trosorna jämt är fulla me flytningar...:S
    finns det nån me som har så? när jag har tagit upp de här me mina kompisar så visar de sig att de knappt har flytningar alls.

• Svar på tråden flytningar varje dag
  • Lundby87

Hej Detta med flytningar är jätte olika sen är det olika mängd med beroende på vart i din cykel du befinner dig. Kanske du är lite känsligare och har något mer för att testa om du kan minska ner dem så testa dessa saker.

Bär bara underkläder ner till i rent bomull andas bäst
    Sov utan trosor så det kan andas mycket
    Försök att undvika tvål vid rengöring mer vatten.
    Unvika att rakad dig för mkt kanske korta ner håret me dlite klippning.

Sen så kanske det helt enkelt är så bara att du tillhör dem med ökad.

• Anonym
    Lundby87 skrev 2009-05-10 13:05:59 följande:
    Hej Detta med flytningar är jätte olika sen är det olika mängd med beroende på vart i din cykel du befinner dig. Kanske du är lite känsligare och har något mer för att testa om du kan minska ner dem så testa dessa saker. Bär bara underkläder ner till i rent bomull andas bäst Sov utan trosor så det kan andas mycket Försök att undvika tvål vid rengöring mer vatten. Unvika att rakad dig för mkt kanske korta ner håret me dlite klippning. Sen så kanske det helt enkelt är så bara att du tillhör dem med ökad.
    ja kanske är det så. jag använder jämt bomullstrosor och rakar mig inte så ofta.
    har börjat sova utan trosor nu de senaste dagarna.
    och sen använder jag intimtvål.
    det är jobbigt för när de rinner till sådär så känns det som man har fått mens och de blir alldeles blött i trosan. :'(
  • Anonym

Jag har oxå flytningar varje dag, så jag måste använda trosskydd. Kan ibland lukta illa. Har haft så sen tonåren. Har slutat tvätta mig i underlivet.. använder bara vatten alltså, ingen tvål eller intimhygien och sen jag slutat med intimhygien så har jag inga gryniga infektioner som jag ofta hadde då.

Inte kul, man känner sig sällan fräsch....

• Lundby87

Hoppas inte du har intim tvålen från apoteket det fick jag avråd från men det skulle finnas en bra olja på apoteket, mins ej dess namn

• Anonym (har)

Använd trosskydd? Jag har också alltid haft sådär och använder trosskydd och har inte haft några problem av det alls. Jättesmidigt, känns eller märks inte (använder de supertunna) och man slipper byta trosor flera ggr om dagen - känns väldigt fräscht. Dessutom är det bra när man får mens om man inte har helt regelbunden cykel så slipper man bli blodig om trosorna första dagen.

Jag har alltid haft bomullstrosor, rakar mej aldrig, tvättar mej bara med varmt vatten, får i stort sett aldrig svamp, flytningarna är som vanligt slidsekret och luktar inget. Tror att vissa helt enkelt har mer flytningar än andra.

• Anonym
    Lundby87 skrev 2009-05-10 23:11:38 följande:
    Hoppas inte du har intim tvålen från apoteket det fick jag avråd från men det skulle finnas en bra olja på apoteket, mins ej dess namn
    jag anvä'nder RFSU:s intimtvål.
  • Anonym

Anonym (har) skrev 2009-05-11 05:18:09 följande:

Använd trosskydd? Jag har också alltid haft sådär och använder trosskydd och har inte haft några problem av det alls. Jättesmidigt, känns eller märks inte (använder de supertunna) och man slipper byta trosor flera ggr om dagen - känns väldigt fräscht. Dessutom är det bra när man får mens om man inte har helt regelbunden cykel så slipper man bli blodig om trosorna första dagen. Jag har alltid haft bomullstrosor, rakar mej aldrig, tvättar mej bara med varmt vatten, får i stort sett aldrig svamp, flytningarna är som vanligt slidsekret och luktar inget. Tror att vissa helt enkelt har mer flytningar än andra.
    men trosskydd ska man ju absolut inte använda, de brukar orsaka mer flytningar.
  • Anonym (samma här)

det är precis samma för mig. och jag mår verkligen dåligt av det. det är som alltid blött där nere. jag undviker sex ofta för att det är så "blött".
    känner mig såååå ofräsch. jag vill inte ha det såhär. är så less.
    men det är väl bara att inse att man är en av dom som har mer flytningar än andra... :/

• Anonym

Anonym (samma här) skrev 2009-05-15 20:08:05 följande:

det är precis samma för mig. och jag mår verkligen dåligt av det. det är som alltid blött där nere. jag undviker sex ofta för att det är så "blött". känner mig såååå ofräsch. jag vill inte ha det såhär. är så less. men det är väl bara att inse att man är en av dom som har mer flytningar än andra... :/
    ja, det är jättejobbigt!

funderar på att köpa intimservetter och torka mig med... fast då går de väl åt ett paket om dan eller nåt :S
  • Anonym (har)
    Anonym skrev 2009-05-11 13:55:33 följande:
    Anonym (har) skrev 2009-05-11 05:18:09 följande: men trosskydd ska man ju absolut inte använda, de brukar orsaka mer flytningar.
    Det har inte blivit så för mej, det är mycket oavsett om jag använder trosskydd eller inte. Har då provat vara utan i perioder men det blir ingen skillnad. Tror att det är naturligt att jag har så mycket och inget fel. Då är det trevligt med trosskydd så man slipper byta trosor så ofta. Jag brukar använda de supertunna som känns som vanliga trosor på insidan =)
Svar på tråden flytningar varje dag