• Max mamma

Ont i magen ,mellan naveln å mellangärdet...

...just det .
    Mår lite illa,har varit på toa flera ggr i dag har inte diarre.
    Det låter från magen hela tiden.

Vad kan det vara?Känns inte som magkatarr.
    Molande värk hela tiden.

Sjh. har nyss konstaterat en bråck på stora kroppspulsådern på min mormor,nu tänker jag bara på det...kan jag ÅXÅ ha det?
    tycker jag är öm på den punkten i magen där man känner pulsen ni vet...

Ngn som kan ge mej lite lugnande svar...

Hyppo.

• Svar på tråden Ont i magen ,mellan naveln å mellangärdet...
  • Chilili

Är det inte magkatarr då?

• Chilili

magkatarr kan ge molande värk hela tiden. Ibland halsbränna men inte alltid! Ibland bränner det men ibland molvärker det. Jag hade det mycket för ngt år sedan och då var det på ett helt annat sätt än det var denna gång......
    googla och läs eller om du är riktigt orolig kan du ju ringa till SVU

• Max mamma

Tycker det är för långt ner i magen...har klämt å känt nu,på ena sidan lite ovanför naveln finns en flyttbar avlång "sak"....hmmm..nu blir jag riktigt orolig...eller kan det vara en muskel?

• Molina

Precis det du beskriver beter sig mitt magkatarr.
    Mitt sitter precis mellan naveln och ända upp till mellangärdet, och precis som du beskrev en flyttbar avlång sak vid naveln, enligt min läkare så är det tarmarna som kan bli påverkade och dom går som hon beskrev genom hela magen. Illmående och knorr i magen har jag ofta när jag får rejält ont.
    Min smärta sitter mesta dels i mellangärdet och går sedan under vänster/höger revben ner mot just tarmen på vänster sida.
    Och just nu är du ju säkert både stressad och orolig över din mormor och många kan få känningar av magkarr då.
    Jag hoppas din mormor snart blir bra igen, och att du får ordning på din mage.

• Max mamma

Har ringt 1177,å dom trodde åxå magkatarr.
    Har iaf mindre ont nu,hon på rådgivningen tyckte dessutom att jag skulle ta kontakt med min förra KBTkurator för min hypokondri,så det har jag gjort i kväll,hoppas jag får svar i morron.

Tack för era svar.

Svar på tråden Ont i magen ,mellan naveln å mellangärdet...