• Nissen86

Börjar med pergotime, ngn mer?

Hejsan!
    Börjar med första tabletten Pergotime imorgon (måndag 10/5). Har precis avslutat en 10 dagarskur med provera för att få igång cirkusen.. Har haft biverkningar utav bara f*n med huvudvärk och illamående, och är lite nervös inför pergokuren efter att ha läst biverkningarna på dom....

Har hållit detta helt för mig själv innan (förutom sambon som såklart är med på noterna) men nu känner jag att va sjutton, varför ska man hålla sånna problem som detta för sig själv när man kan bolla lite med andra i samma sits!?

Jag började min utredning för ganska precis ett år sen, och har verkligen jobbat med mig själv sen allt började. Jag var livrädd för "stolen" och hatade tanken på
    allt som hade med den att göra.
    Att jag inte pratade om det med någon gjorde inte saken bättre, för man måste berätta saker i detalj för någon man inte känner (doktorn) och det va också jobbigt..

Men jag tog mig i kragen och har efter många år där jag har undrat varför ingenting funkat, fått svaret att jag har PCO, dock en mild version av det.

Hoppas att det finns någon mer som sitter i samma båt och som vill bolla lite!

Här ska iaf knapras piller!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-20 20:43
    Det har skitit sig totalt känns det som.. Pergon funkade inte denna gång, så nu blir det sommaruppehåll och sen testa med dubbelkur efter sommaren... Känns skit..

• Svar på tråden Börjar med pergotime, ngn mer?
  • Live In The Moment

Hej,

jag är inte i samma sits längre... utan vill bara muntra upp dig lite.
    Efter min första dos av pergo (dubbeldos) så blev vi gravida på första försöket.
    Vi är nu i v. 18 och allt ser bra ut.

Hoppas att allt går bra för er, lycka till!

• Nissen86
    Live In The Moment skrev 2009-05-10 18:15:40 följande:
    Hej,jag är inte i samma sits längre... utan vill bara muntra upp dig lite.Efter min första dos av pergo (dubbeldos) så blev vi gravida på första försöket.Vi är nu i v. 18 och allt ser bra ut.Hoppas att allt går bra för er, lycka till!
    Vad roligt! Grattis!! Man blir alltid lite mer hoppfull när man får höra bra historier! :P
    När du åt, fick du ta någon spruta då? Jag läste det någonstans att hon hade fått ta en spruta vid ul..!?

Jag kommer att äta enkeldos.. Får se hur det går för oss.. Hoppas ju såklart på det bästa!
    Lite jobbigt med alla dessa tabletter till höger och vänster bara.. Inte för att låta trälig nu när man får hjälp men det känns som att man bara äter massa piller..
  • FiaLotta

Började med pergotime den 6 maj. Ska få sprutor med ovitrelle nu i veckan. Hade också biverkningar, ont i magen, illamående, ont i huvudet och trött. Hoppas att jag inte får fler av sprutorna. Hur mår du av pergotimen?

• Reyna

Hej jag är på min fjärde dag med pergo,,,hoppas hoppas hoppas...!!

• Woogie

Jag ska börja med min första kur på fredag, fick mens igår (av mig själv) efter 63 dagar!!! Hoppas verkligen, då jag redan har blivit grymt besviken över att jag inte fått den 30-årsbebis som jag ville ha... men så kan det ju vara. Nu blir jag glad bara jag får en alls. Men jag är också rädd för biverkningarna, de verkar inte alls roliga. Håller tummarna för oss alla!

• Nissen86
    FiaLotta skrev 2009-05-12 00:46:12 följande:
    Började med pergotime den 6 maj. Ska få sprutor med ovitrelle nu i veckan. Hade också biverkningar, ont i magen, illamående, ont i huvudet och trött. Hoppas att jag inte får fler av sprutorna. Hur mår du av pergotimen?
    Jag är på dag två, lite huvudvärk än så länge.. Det känns som att man proppar kroppen full av hormoner och det är väl därför man får starka biverkningar kan jag tänka mig.. Det är nått som iaf inte min kropp har gott om.. Hoppas att jag inte får mer än huvudvärken.. Som tur är så är det bara 3 dagar kvar! Ovitrelle? Vad är det för något? Är det något som alla får efter en kur? Jag har inte hört något om den..
    Woogie skrev 2009-05-12 17:09:39 följande:
    Jag ska börja med min första kur på fredag, fick mens igår (av mig själv) efter 63 dagar!!! Hoppas verkligen, då jag redan har blivit grymt besviken över att jag inte fått den 30-årsbebis som jag ville ha... men så kan det ju vara. Nu blir jag glad bara jag får en alls. Men jag är också rädd för biverkningarna, de verkar inte alls roliga. Håller tummarna för oss alla!
    Grattis till mensen! I sånna här sammanhang kan man gratta tycker jag! Visst är det skönt att få mens av sig själv.. Min är så otroligt oregelbunden och har alltid varit så jag fick tabletter för att få igång den så att vi kunde börja innan sommaruppehållet på sjukan..
    Visst känns det spännande att börja med detta.. det blir så aktuellt liksom!:P
    Reyna skrev 2009-05-12 00:48:24 följande:
    Hej jag är på min fjärde dag med pergo,,,hoppas hoppas hoppas...!!
    Hej! Är det din första gång som du äter pergo?
    Vi håller tummar oc tår här hemma för att det ska funka!

Är det någon av er som har mer info om vad som händer efter första försöket med pergo? Börjar man om månaden efter eller hur blir det?
  • FiaLotta
    Nissen86 skrev 2009-05-12 17:55:52 följande:
    [citat]
    Ovitrelle? Vad är det för något? Är det något som alla får efter en kur? Jag har inte hört något om den..

Det är en spruta som ges för att äggblåsorna ska mogna mer typ om jag fattat det rätt, och att de släpper ifrån och lossnar. Ges även för de som ska göra ivf. Ska få mina på torsdag, eller mina för jag fick 2 utskrivna. Lite nervös för det, tycker inte om sprutor och det var en hel del biverkningar på dem också.

Tror att man börjar om med pergo igen månaden efter. Man kan ju få dubbel dos också. Men vi får väl hoppas att vi alla bara behöver ta det en gång :). Håller tummarna för oss alla!!!
  • Nissen86
    FiaLotta skrev 2009-05-12 19:05:53 följande:
    [citat]Ovitrelle? Vad är det för något? Är det något som alla får efter en kur? Jag har inte hört något om den..Det är en spruta som ges för att äggblåsorna ska mogna mer typ om jag fattat det rätt, och att de släpper ifrån och lossnar. Ges även för de som ska göra ivf. Ska få mina på torsdag, eller mina för jag fick 2 utskrivna. Lite nervös för det, tycker inte om sprutor och det var en hel del biverkningar på dem också.Tror att man börjar om med pergo igen månaden efter. Man kan ju få dubbel dos också. Men vi får väl hoppas att vi alla bara behöver ta det en gång :). Håller tummarna för oss alla!!!
    Ahh, så man måste alltså kanske inte ta någon spruta? Hoppas hoppas.. Jag har en ren och skär skräck för sprutor.. Allt annat, bara inte sprutor.. Fatta vad jag har lidit när alla dessa blodprov har tagits under utredningen...
  • Woogie

Nissen86: Tack! Ja, det är skönt faktiskt, även om jag nu bara längtar efter att få komma igång med verkstaden igen. Men jag som är lite fatalistisk av mig när det passar, tror att det kan börja gå vägen nu. Samma dag som mensen kom var ringde en fastighetsägare och sa att han hade en 4:a ledig (vi bor tre stycken i en 2,5:a nu), så vi var och tittade på den och den är perfekt!! Nästan samma läge som nu, bara större och tystare och vi har hela tiden sagt att vi inte kan/vill bo meden liten ny i den här lgh och har därför kollat efter både större lgh och hus i lite över ett år. Vi ska skriva kontrakt imorgon, så 100% är det ju inte än, men wiiiiihiiiii! Så nu jäklar, nu kör vi så det ryker!

• Reyna

Sista tabletten idag, hoppas hoppas att det finns fina äggblåsor.
    När ska jag börja testa tycker ni med stickor alltså?

Annars idag har jag lycats bruta armen så nu väntar jag på gipsning,
    suck

Svar på tråden Börjar med pergotime, ngn mer?