• madigan

    när lägger sig era 14 åringar?

    Min son lägger sig 21.30 är de för tidigt?

    Han går inte att få upp på mornarna.

  • Svar på tråden när lägger sig era 14 åringar?
  • Lorina

    Om han inte kommer upp så är nog det en bra tid. Min nu 16 åring la sig 22 men hade inga problem att komma upp. Min snart 13 åring lägger sig 21 men ibland får hon lägga sig 20.30 för hon är så trött på morgonen. Detta är tider som det ska släckas och sova vill de ligga och läsa så får de göra det innan.


    5 barns mamma!!
  • Isnogood

    Dottern går o lägger sig vid 22:00, eller...hon går o gör sig iordning då...sedan brukar hon läsa en stund ibland....

  • Nöjd

    Våra söner (13 och 16) gör sig iordning runt 21-tiden. Straxt därefter säger vi godnatt för då går vi vuxna oftas och lägger oss och kollar tv. Grabbarna går oxå på sina rum och brukar somnar runt 22- tiden. Visst kan dom vara trötta på morgonen men då vet dom med sig själv att dom varit uppe för länge och tar då igen det kvällen efter. Vi har aldrig problem med att dom inte vill gå upp. Dom ställer klockan och sköter morgnarna galant.

  • wildflower75

    min 14 tjej går och lägger sig 21-22 skolkvällar vilket jag tycker e lite sent..uppe längre på helgen..kanske 23

  • bebis maj 12

    Min son som blir 14 i november han lägger sig 22-22.30...han kliver upp själv runt 7.30 på morronen...han behöver sova mycket..men jag vet av erfarenhet att de inte är bra om dom sover för mycket heller...då hinner dom bli övertrötta på morronen,iallafall va de så för min son...på helgen är han uppe till 23 om de inte är ngt särskilt..å då sover han ända till 10-11 på morronen...

  • Majsan70

    Dottern lägger sig 22, men somnar långt senare. Hon måste stänga ner tv klockan 22.30 och sen läser hon tills hon somnar.

  • Alle

    Dottern blir 14 i september, hon går och lägger sig 22, får vara uppe längre ibland på helgerna.
    Hon har än så länge inga större problem med att komma upp på morgnarna.


    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • madigan

    men som min son som blir 14 i sommar och dottern som blir 12 i vinter som man får säga till 3-4 ggr innan dom kliver upp och är som i en dimma tills dom ska fara då är de väl bättre att dom lägger sig 21 och 21.30?

  • Alle
    madigan skrev 2009-05-14 10:22:33 följande:
    men som min son som blir 14 i sommar och dottern som blir 12 i vinter som man får säga till 3-4 ggr innan dom kliver upp och är som i en dimma tills dom ska fara då är de väl bättre att dom lägger sig 21 och 21.30?
    Visst är det så men av min erfarerenhet så är de lika trötta oavsett när de går och lägger sig
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
Svar på tråden när lägger sig era 14 åringar?