• danei

När får man borra på en söndag??

Blev så jäkla irriterad då våran granne kom o ringde på kl 17 och klagade för att vi höll på att borra vi började kl 10.00 imorse o höll på i ca 20 min så gick borret sönder så vi åkte iväg o köpte en ny. När kl var 17 så ringde då grannen o klagade o undrade hur länge vi skulle hålla på...vi skulle borra 4 hål i en betong väg. Gnällde som fan, undrade då om h*n hade sovit på morgonen men nä icke utan h*n hade inte kunnat höra på radion. Sa då att det inte var så tidigit utan att det faktiskt är ok att göra det på den tiden men icke det fattar du väl att man inte kan göra så tidigt på en söndag sa skiten då.

När är det ok egentligen? Tycker nog att personen ska vara gla att vi inte satte igång kl 8.

• Svar på tråden När får man borra på en söndag??
  • linjes

Tycker väl att man kan hålla sig en söndagmorgon,folk vill sova och ta det lugnt inte lyssna på grannens borr

• danei

ja fast sova kl 10?? Det finns ju personer som sover typ närsom helst på dygnet inte kan man hela tiden tänka på att nu kanske nån sover?

• Flapper

Men kl.10 är väl det knappast morgon längre. Då har man passerat gränsen till förmiddag. Men visst, jag skulle iof väntat till minst 11 innan jag borrar i betong.

• MissLillan

jag hade nog också väntat lite.. brukar ju inte vara akut att borra.

• Tezeen

Ja kan försäljare ringa 07,20 på en vardag så kan du borra klockan 10 tycker jag fast sen att man kanske inte håller på allt för länge istreck men de gjorde ni ju inte heller om jag fattade de hela rätt.

• linjes
    danei skrev 2009-05-10 20:04:19 följande:
    ja fast sova kl 10?? Det finns ju personer som sover typ närsom helst på dygnet inte kan man hela tiden tänka på att nu kanske nån sover?
    Det finns nog många som sover kl 10 och nej det kan man inte tänka på men om man ska gå efter den normala dygnsrytmen så ja jag tycker 10 är tidigt
  • Gyllan

Jag tillhör en av de som gärna sover länge en helgmorgon om jag/vi är lediga. Men inte skulle jag säga nått om grannen börjar borra kl. 10:00, det är helt ok för min del.

• Florence

Jag hade blivit irriterad om min granne borrade kl 10 en söndag, men jag skulle inte sagt till. Man får ta sådant när man bor i flerfamiljshus. Skulle inte borra själv före 12. Kolla på hyresgästföreningens hemsida om när man "får" väsnas (när man kanske inte bör väsnas kan bara förnuftet avgöra) :)

• danei
    MissLillan skrev 2009-05-10 20:06:27 följande:
    jag hade nog också väntat lite.. brukar ju inte vara akut att borra.
    Nä akut är det ju inte men man vill ju få iordning sitt hem nån gång utan att behöva ta hänsyn jämnt. (har nyligen flyttat in och det har varit jätte struligt med allt har dock inte borrat speciellt mycket)
  • danei

Det som störde mig mest var att h*n sa inte till på morgonen utan på eftermidan när vi skulle borra klart o då var kl 17 och inte ens då hade vi hållt på länge utan borrat i 15 min typ. Det tar ju inte specillt lång tid att borra 4 hål direkt.

Svar på tråden När får man borra på en söndag??