• Sol Angelica

spray-tan som gravid???

Undrar lite om det är ok att gå på en salong och få en sk; spray-tan när man är i vecka32??
    Är det ok för barnet eller ska man helst låta bli??

Är nämligen så att jag är så sjukt vit, så det sticker i ögonen när man har kjol eller klänning eller liknande.
    Och jag blir inte brun i solen, då jag har väldigt lite pigment. Blir röd, fjällar och sen vit igen. Dessutom vill man ju inte få pigmentförändringar i ansiktet...

Hade varit trevligt om man kunde göra nåt så folk slapp bli snöblinda för att jag vill ha shorts eller klänning på mig...

Tips???

• Svar på tråden spray-tan som gravid???
  • bebis maj 12

Tyvärr vet jag inte,men jag använder brun utan sol produkter som fungerar jätte bra!!Man vill gärna känna sig lite solbrun å fräsch när man vänta barn...Lycka till!!

• luspudel

Nemas problemas Är ju som vanlig brunutansol. Tänk extra mycket på att hålla andan, är det enda jag kan komma på

• johannajois

Det tror jag inte är ett problem..men det borde juh även dom som gör det veta. Men jag tror det är fritt fram och det borde vara 1000 ggr bättre än solarium. ;)

• Sol Angelica

Låter kanon.... Nu ska jag bara hitta en salong som gör det i närheten...
    Inte så lätt att göra själv när man bara ser halva sig själv.... {#lang_emotions_tongue_out}

Tack för hjälpen!!!

• Hal79

Jag skulle inte gjort det. Varje cell är en lite mun och man vet inte vad man tar upp och som går ut i blodet och sen till barnet. Jag kanske är extret förskitig. Läste att Danmark är det första landet som rekomenderar att gravida inte ska smika sig!! Så långt har jag dock inte gått ännu. Men hör annars med din BM. Men det är ju alltid upp till en själv hur man gör.

Svar på tråden spray-tan som gravid???