• dorada

era första tecken på graviditet?

ni som misstänkte att ni var gravida före ni gjorde grav.test, vad hade ni för tecken som gjorde att ni anade/visste att ni var gravida?
    fjärilar i magen?
    kissnödiga oftare än vanligt?
    nåt speciellt begär i godis/matväg?

och just det, var ni mer toanödiga än vanligt?

• Svar på tråden era första tecken på graviditet?
  • Mötley Crüe

för mig var det illamående. med första.
    med andra hann jag inte få några tecken direkt, bara att mensen var lite sen.

• Luulu

Det första tecken jag hade innan jag plussade var att jag hade som mensvärk, hugg i magen och drömde om barn, som jag aldrig gjort innan :P

• tolallik

Stark molvärk, illamående, ömma bröst och oftare kissnödig var mina tecken. Plussade när jag var på BIM-3.

~~ Oliver 050817 ~~Änglapojken f.d 070907~~ BF 090625 (v34) ~~
  • Ekologiskt Godis

Jag fick rejäl menssmärta så jag knappt orkade gå. Hade fruktansvärt ont i ryggen och kissade var 5:e minut. Hade väldans humörsvägningar också.
    Trodde jag inbillade mig, men när min mens inte kom och jag fick en liten pytte-blödning så kände jag att det var dags att testa mig.=)

• MeAndMyBoys

det första var "en känsla" plussade dagen efter på bm+2. Sedan efter några dagar kom "mensvärken" och ömma bröst, kissnödig!

• mammamalin23

med första barnet mådde jag lite illa men nu med andra hade jag inga symptom alls..

• dorada

nu är ju grejen den att jag har ett barn från förr och har en ständig oro/mosstanke om att jag skulle vara gravid igen.
    Missförstå mig inte, jag vill verkligen ha fler barn, kanske bara inte nujust :)
    hade mens, eller ngt liknande iallafall för 3 veckor sedan. Men jag tycker det så många gånger känns som rörelser i magen!?
    är det lätt att man inbillar sej sånt när man vet hur det känns då bebis rör sej i magen, blir man inbillningssjuk?
    Har nu i 2 dagar haft konstant kissnödighet, precis som jag hadde då jag var gravid med tösen...
    Jag vet, jag vet, det är bara att åka efter ett grav test, men man drar ju sej lite för det iallafall ;)
    är jag månne inbillningsgravid bara?

• Lusthan

Kan jag säga att jag liksom visste att jag inte skulle få min mens. Jag förväntade mig aldrig att den skulle komma. Hade varit utan preventivmedel från Juni och testade positivt i Augusti. Hade mens två gånger där emellan tror jag. När jag skulle få mens i augusti så liksom bara visste jag att jag inte skulle få den och sen när jag testade positivt fem dagar efter bim så bara visste jag det.

Annars så kände jag inte av det på något annat sätt. Ingen molvärk, inget med brösten, ingenting annat överhuvudtaget. Biverkningarna eller vad vi ska kalla det fick jag inte förrän senare. Ganska långt senare dessutom.

Svar på tråden era första tecken på graviditet?