• camas

Hur sen kan man dammsuga oavsett dag på veckan?

Hur sent tycker du att man kan dammsuga på kvällarna, oavsett veckodag?

Om du tycker nåt annat så välj annat ;)

Filip 041227 och Tea 080401
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-10 21:39
    Borde kanske skrivit LÄMPLIGT att dammsuga med tanke på grannar/barn mm.

Kan ju även ställa frågan hur sent tycker ni det är ok att andra dammsuger tex om ni bor i lägenhet?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur sen kan man dammsuga oavsett dag på veckan?
  • LyNxQ

Närsomhelst! Man kan dammsuga mitt i natten om man så vill (fast det kanske inte är vidare populärt om man bor i lyhörd lägenhet..)
    Själv föredrar jag att dammsuga på dagtid

• karinagumman

bor man inte ovanligt lyhört tycker jag att man kan dammsuga.. så mkt låter det väl inte.. eller??? och det är ju inte så länge det låter.. eller??

• Snooze

Tja...vi som bor i en fristående villa på landet kan ju sätta på dammsugaren 04:00 utan att någon har några som helst åsikter om det....men bor man i lägenhet tycker jag inte att man behöver dammsuga för städandets skull efter nio-tio...inte om man har möjlighet att göra det tidigare och med undantag om det hänt en "olycka"...typ kraschad blomkruka eller nåt...

• Tecken

Ca 21-22-tiden, men det beror ju också på hur lyhört det är, vilken dammsugare som används, hur länge man dammsuger osv.

• Tant Green

Jag hör inte grannarnas dammsugare så för min del får de gärna dammsuga dygnet runt. Fast kanske inte om det innebär att deras barn vaknar och börja skrika, för det hör jag

• Butterscotch

Vid åttatiden, kanske? För mig personligen skulle det inte spela någon roll egentligen, det är så välisolerat här att vi aldrig hör våra grannar.

När jag tänker efter brukar vi ibland köra tvättmaskinen även senare än åtta-nio, och det är ingen som har klagat på det heller.

• Manchester

Jag utgår från att grannarna är klara med sin dammsugning senast vid 21. Sedan kan det inträffa något, typ att man tappat ett glas som gått sönder och man vill vara säker på att få bort de sista flisorna, men det går ju oftast fort. Dammsugare som är igång en halvtimme eller längre vill jag dock slippa senare än 21.

• Lillsnufflan

Jag damsög aldrig efter 18 när jag bodde i lägenhet. Jag tyckte det var onödigt. Spillde jag något senare hade jag en utmärkt sop. Jag hade däremot inte stört mig på om grannarna damsög mycket senare. Efter 22 hade jag kanske blivit lite irriterad.

• MrsXanadu

Jag anser väl att bor man i hyreshus kanske man inte bör efter säg 20 på kvällen.

Det låter mer än man tror. Men skulle man nu tappa ett glas vid midnatt så varsågod dammsug för ingen vill ha glas i foten heller hur?!

• Mandi74

Själv skulle jag inte dammsuga efter kl 20 om det inte skedde en olycka som krävde att jag var tvungen att dammsuga senare.

Som tur är så tänker mina grannar likadant..

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Kristin24

19-20  men inte varge dag hellst.

men vi har grananr som dammsuger kl 6 på möra...inte kul alls...deras dammsugare tjuter jätte högt.

Go och glad Kexchoklad
  • neelliee

Klockan 20.00?! Då är det ju bara tidig kväll, inte kan man förväntas vara knäpptyst då, väl? Då är man ju knappt hemma om man har ett heltidsjobb där man börjar något senare än genomsnittet på dagarna (men ändå inte så sent att man kan städa på morognen). Jag skulle inte ställa mig och dammsuga en hel lägenhet efter 21.30 ungefär, men det beror ju också på hur lyhört det är.

Svar på tråden Hur sen kan man dammsuga oavsett dag på veckan?