• Anonym (Plupp)

Samtalsämne på dejt?

Behöver tips på samtalsämne på dejt!

Vi ska käka middag ute. Vad kan man prata om?

• Svar på tråden Samtalsämne på dejt?
  • fruis

Ställ frågor till din dejt, det brukar kunna generera samtalsämnen och dessutom visar du ett artigt intresse vilket uppskattas av de flesta.

• Anonym (Plupp)

Det är självklart med lite frågor! Men vi har ju chattat en del via MSN och så, mycket av frågorna är liksom redan avklarade.

Förhoppningsvis har han lite att säga också. Vill ju inte att det ska bli helt tyst. {#lang_emotions_smile}

• Anonym

Gå på bio, teater eller liknande först så kan ni prata om det ni sett sen under dejten.

• Lindorm

-Det är mycket om svininfluensan nu, eller hur? Fast den är rätt mesig jämför med fågelinfluensan. Inte alls lika många som dör. För att inte tala om den gamla hederliga pesten, där kan vi snacka pandemi! Har du någon favoritsjukdom?

• Mieria

Hahaha det lär vara en ganska tragisk dejt om samtalsämnena inte kommer naturligt :´)

• Lindorm
    Mieria skrev 2009-05-10 22:45:31 följande:
    Hahaha det lär vara en ganska tragisk dejt om samtalsämnena inte kommer naturligt :´)
    Nej, det behöver det inte alls vara. Alla människor är inte så talföra, plus att man kan bli nervös och förstummad av att träffa någon ny som man gärna vill göra ett gott intryck på.
  • Mieria
    Lindorm skrev 2009-05-10 22:49:32 följande:
    Nej, det behöver det inte alls vara. Alla människor är inte så talföra, plus att man kan bli nervös och förstummad av att träffa någon ny som man gärna vill göra ett gott intryck på.
    Oj. Jaha så kanske det är. Jag är så trångsynt ibland.
  • Miss M V

Prata om gamla ex, könssjukdomar och sjövilda fylleslag..

Jag är inte så överdrivet pratsam överhuvudtaget och de dejter jag varit på har funkat ändå. Så jag tror inte du behöver vara orolig.

Lycka till!

• Anonym (Plupp)
    Anonym skrev 2009-05-10 23:16:28 följande:
    Analsex
    Yihaa... {#lang_emotions_innocent}
  • styggingen

Prata om dina tidigare pojk/flickvänner, om dina problem, om dina hemska föräldrar osv. Du kan också ge din dejt en massa jobbiga komplimanger och diskutera er framtid. Vad ni ska göra i jul tex.

Lycka till HAHA

• styggingen

Dina sjukdomar är också ett bra samtalsämne samt hur mycket du hatar ditt jobb.

• Miss M V
    styggingen skrev 2009-05-11 11:56:45 följande:
    styggingen skrev 2009-05-11 11:50:47 följande:
    Prata om dina tidigare pojk/flickvänner, om dina problem, om dina hemska föräldrar osv. Du kan också ge din dejt en massa jobbiga komplimanger och diskutera er framtid. Vad ni ska göra i jul tex.Lycka till HAHA
    Och glöm inte att berätta vad för slags blommor som ska stå på borden som gästerna ska sitta vid på ert bröllop..
    THE Slyna!
  • Mieria
  • Mieria

MEN.. sno min text. Bara gör det. Jävla fl.

• Anonym
    Hehe
Svar på tråden Samtalsämne på dejt?