Viktnedgången har avstannat - behöver hjälp
Jag håller på och försöker gå ner i vikt och det har gått rätt bra men nu senaste dagarna har det avstannat och jag har t.o.m gått upp 6 hekto. Skulle jättegärna vilja ha råd och tips hur jag ska göra för att det ska komma igång igen? Kan byta strategi med men vill helst att det ska gå relativt snabbt (såklart
) och jag äter inte kött från fyrbenta djur. Alltså bara kyckling, fisk plus vegetariskt. Som det är nu äter jag inte efter någon speciell diet. Kan ta som exempel:
Frukost (största målet), c:a kl 8: 2 dl lätt a-fil med 1 dl flingor, Kellogs Special K samt en macka med 1 kokt ägg eller makrill på.
Lunch, c:a kl 12: 1 naturdiet-bar
Mellanmål, c:a kl 14.30: 1 päron
Middag, c:a kl 17: T.ex grekisk sallad med vinägerdressing/potatis med linsgryta/pasta med tonfisksås osv. Grönsaker till.
Kvällsmål, c:a kl 19.30: 1 näve nötter, någon bit mörk choklad.
Typ så, men ibland byter lunchen och middagen plats, det är lite olika. Någon som har åsikter/tips/råd? Allt är välkommet, vill verkligen ner i vikt. Träna kan jag inte riktigt ännu då jag relativt nyligen har gjort ett kejsarsnitt men så fort jag får ska jag börja med det. Nu går jag promenad minst en timme per dag.