• Elvian

Bärsele för tvillingar

Har hittat en typ av tvillingbärsele som heter Weego twin.
    Någon som har erfarenhet av den? Finns det några andra bärselar för tvillingar?

• Svar på tråden Bärsele för tvillingar
  • spacebeare

kanske ställa frågan inne i förädrar/tvilling forumet?

jag blev lite nyfiken jag med

• TeDrickaren

En Sino Looma kan du bära tvillingar i.

Älskade,underbara Moa & två bebisar i magen
  • Vit Tiger

Vi har tänkt köpa både en Weego, www.twinsuk.co.uk/more_details.php (vet dock inte om den är bra), och en bärsjal man kan bära både en och två i. Läste om någon sån i en mammatidning - ska leta upp den.

Sino från Looma hade jag till min dotter, men det dröjde inte många månader innan hon var för tung för den. Tvivlar på att det är bekvämt att bära tvillingar i den, tyget är för elastiskt, tycker jag (även för en). Ska nog undersöka andra alternativ.

• Tvillinggravid

Jag är också intresserad av att hitta en sele som funkar för två barn. Problemet med bilderna på Weego och tottenders är att man inte får se hur de är konstruerade i ryggen. Om det bara är ett kryss som sitter högt vid skuldrorna kommer man garanterat få ont i ryggen. Vet ni om det finns någon avlastning, tex genom ett höftbälte eller en platta i svanken?

• Michas

Jag bar mina tvillingar i en Hoppediz sjal 4,60 m till de var 9 veckor gamla - helt perfekt.

Jag kan dock inte svara på hur det är att bära dem tillsammans i sjal när de är äldre / tyngre eftersom vi tyvärr förlorade vår ena tvilling i PSD. Jag vet dock att det är möjligt med den sjalen (en på varje höft) när de är stadiga i nacken, men inte rekommenderat längre stunder.

• RoccoSwede

ett höft bälte har vi.... och de betalade vi 650 kr med frakt från stockholm för två

• Ezder
    RoccoSwede skrev 2009-05-16 15:25:11 följande:
    har två st som man bär både i www.tottenders.com kanon bra
    Vilka fruktansvärda selar! Barnet sitter utåtvänt på ryggen med hängande ben! O_O

Michas: Så fruktansvärt, jag beklagar verkligen.

Här finns bilder på tvillingbärande i sjal, med instruktioner, för lite större bebisar:

www.birdiesroom.com/Departments/DIDYMOS-Baby-Slings/Wrapping-Tutorials/DIDYMOS-Double-Joy.aspx

Två lite större barn i sjal:

www.birdiesroom.com/PHOTO_Gallery/Joringel_Jorinde_RacRam.jpg

Här sitter de i varsin sjal:

www.birdiesroom.com/PHOTO_Gallery/Indio_SonneRed_Indio_ScheiferWB_StaWat.jpg

Jag vet att det finns en fin bild på en pappa som har sina små tvillingar på magen i två sjalar. Är de små kan man också lägga båda i vagga i en trikåsjal.
  • Vit Tiger

Den där tottenders verkar ju jättebra. Är dessutom lite billigare än Weego. Jag vill ha både tvillingbärsele och bärsjal, jag tycker man har nytta av båda.

• Sweden

Jag hade tankt kopa en san har barsele till mina tvillingar fast det blev aldrig av: www.doubleblessings.com/servlet/Detail. Skulle ha varit kul att testat fast jag vet inte hur bra det hade funkat; mina killar (nu 1 ar) ville alltid bli burna pa olika satt och blev valdigt stora fort sa jag hade nog inte fatt sa stor anvandning av den.

• HannaT

Jag har sett en bild på en pappa som bär två små i varsin BabyBjörnsele på magen. Det ser ut att gå jättebra!

• Viblir4

Jag rekommenderar varmt att använda bärsjal istället för ovanstående oergonomiska selar. Dessa selar är varken sköna eller bra för bäraren eller barnet.

Här ser ni olika exempel: http://babyheaven.se/tvilling_fotoalbum.htm

Det finns en väldigt stadig och bred trikåsjal som är optimal för tvillingbärning och den heter Wrapsody Bali Stretch (WBS). Finns hos bl.a www.edenbaby.se

OBS! Ej min butik såklart.

• tjorven80

vi har en tvilling weego e kanon nöjd den är godkänd från 1600g per ´barn..

• Vit Tiger

Det blev en Hoppediz-sjal av den längre sorten (är 180 cm lång). Har nog gett upp tanken på bärsele. Tvillingarna har inte fötts ännu, så vi får se hur det funkar.

• tjorven80

hojta om du ändrar dig.. ja skall snart sälja min ifall du e intreserad..??
    mina killar väger snart 8kg st.. så börjar bli lite tungt nu.. dpom e ju extremt stora i å försig..
    ♥ha en bra vecka ♥

Svar på tråden Bärsele för tvillingar