• Kajsa86

Någon mer än jag som är trött på att vara gravid? (vecka 25)

Hej svejs!

Trodde aldrig jag skulle säga detta... men... jag är så trött på att vara gravid! Har alltid tyckt att allas magar är så fina och drömt hur länge som hellst över att få ha en egen stor mage att njuta av.

Nu känner jag mig bara trött på att vara gravid. Har fått väldigt stor mage. Fått många kommentarer som t. ex "OJ, vad stor du är, sådär såg jag ut när jag var höggravid" osv osv... Det är tungt. Har fått ont i min rygg. Känner mig inte det minsta attraktiv. Har halsbränna till och från. Känner mig gnällig. Får äta som en häst då jag ständigt är hungrig. Ja, you name it! Listan kan göras låååång.. hihi.

Jag längtar verkligen efter att bli mamma och när bebis i magen sparkar är det ju helt fantastiskt! Men hur sjutton ska jag stå ut i 15 veckor till?

Finns det NÅGON mer som känner/kände såhär så tidigt?

Jag har liksom fått för mig att man ska känna så i månad 9. Inte början av månad 6

• Svar på tråden Någon mer än jag som är trött på att vara gravid? (vecka 25)
  • högtalare

Här är en som är less sen några veckor tillbaka och gick just in i v.13! Kommer att bli en lååång graviditet.. Men man står ut när man vet vad som väntar i slutet!

Jag fick foglossning i v.9, varit konstant illamående i några veckor (inte nu längre som tur är!) TRÖTT! Somnar mellan 20-21 varje kväll, gnäller och klagar och känner mig som världens sämsta mamma till min snart 4-åring!

Längtar så tills ungen kommer ut!!

• Kajsa86

Hihi. Skönt o höra att man inte är heeelt ensam iaf! Är ju dessa kroppsliga åkommor som gör det jobbigt. Att man inte bara kan ha en fin mage och sen må toppen? Det vore ju underbart Var hos barnmorskan idag och fick tid hos läkarn nästa vecka, så nu blir jag troligtvis sjukskriven på 50%. Känns som en lättnad

• puppis59

Jag känner mig också less.. Är även jag i v. 25.. Mina ben är inte som jag önskar, de domnar bort hela tiden och jag är väldigt svullen. Jag som tyckte min förra graviditet var jobbig, men den var ingenting i jämförelse.

Vad skönt att du har fått en läkartid. Själv ska jag till barnmorskan på fredag och ska också försöka få tid till läkaren. Lite jobbigt när man knappt orkar ta sig till jobbet..

• haannnnaa
    hej

är inne i v27 coh fått allt man typ kan få när man är graivid förutom havanskapsförgiftning, tur är det iaf {#lang_emotions_wink}...
    det här är min andra graviditet och att vara gravid är bland det värsta som finns....
    men som tur är så kommer det något helt underbart ut efter det här {#lang_emotions_smile} det är värt allt....

denna graviditet har jag fått:

illamående som höll i sig hela dagarna fram till v 14 sen bara mornarna och nu en g i v kankse...

ischias, så jag knappt kan gå ibland...

fogenlossningar, inte lika stark som ischias... 

åderbråck hela v ben och mellan bena... 

halsbränna, ibland så stark att man spyr...

nästäppa....

ett grinigare humör, stackarns pojk som det går ut över...

kissar på mig när jag hostar starkt lr spyr mycke....

har alltid lite lågt blodtryck, bättre än högt iaf. men är inte så kul när man nästan tuppar av ibland...

nu tror jag att jag tog me allt....{#lang_emotions_wink}

• Phillippa

Jag tröttnade redan i vecka 7 även om jag ser fram emot ett barn . Jag är i vecka 26 nu och tiden går sååå långsamt! Det är hemskt att se ut som en badboll och vara trött dygnet runt. "Njut av den här tiden" har många sagt men jag förstår inte???!! Vad ska jag njuta av?

• haannnnaa

sparkarna och att känna bebisen innom sig är det ända som jag njuter av =)

• Kajsa86

Åh vad "skönt". Man är verkligen inte ensam. Jag kan hålla med, vad är detta att njuta av? Förutom som ni säger då sparkarna och vetskapen om att våran bebis ligger där inne och mår väl.

Man känner sig ju bara tjock. För visst tycker man inte att man själv är lika fin som alla andra gravida? Inte jag iaf.
    Jag är bara gnällig och tjurig. Även om de flesta säger att jag inte verkar vara påverkad av graviditeten. Vad ser dom egentligen? haha

Vill bara att lillfis ska komma ut nu! Vill dock inte genomgå en förlossning, men man har väl inge större val?!! :-S

• Korvfia

Jag är också trött på att vara gravid. Inte alla dagar, men från och till naturligtvis.

Har haft en depression tidigare och eftersom jag sover sämre nu så har jag dagar som påminner om dessa lite då och då. Såna dagar vill man ju bara göra något dumt med magen...tack och lov så har jag en jättebra terapeut som jag kan prata med.

Jag inbillar mig att det är sunt att inte vara toppenglad hela tiden. Ungefär som att det går lättare att knyta an till barnet när det väl kommer ut, eller att förlossningen kommer att gå bra. Eller att amningen kommer att gå bra.

• Martiniii

Åhh jag vet precis hur du känner och jag är bara i v 23.... Orka stå ut till september?

Svar på tråden Någon mer än jag som är trött på att vara gravid? (vecka 25)