• Mammassaga

Teutonia team s4?

Någon av er här som har den vagnen och kan säga något om den
    Funderar på att köpa en och den ser lite smidigare ut än vååran stora klumpiga emmaljunga.

• Svar på tråden Teutonia team s4?
  • Jabaes

Hej..
    Jag har precis skaffat mig en teutoniateam s4..
    Jag tycker den e jätte bra härlig att köra, och barnen har bra plats att ligga.

• Sissa Blom

Hej

Jag är supernöjd med min, har använt den som liggvagn och sedan en dryg månad som sittvagn (dom sitter i mellanläget, inte spikrakt men inte heller liggande). Den är super smidig att köra och gott om plats för barnen.Det "enda" negativa är att den är så stor och tung, jag får inte in den själv i bilen (men å andra sidan så behöver jag inte köra bil själv med barnen).

SB

• Cesselina

Hej!

Använder oss också av den vagnen och är supernöjda. Den är otroligt lättkörd, i för sig har jag inga andra vagnar att jämnföra med det som dock kan vara negativt är att den sägs vara tung och man får ta i bra när man ska lyfta upp den i bilen. Den är dock stor och rymlig för barnen.

Cesselina

• jelena2

Vi har haft föregångaren (Team Alu) och har varit supernöjda! Tyckte det var så bra med en vändbar insats, för då funkade den länge. Vi bytte till sulky när flickorna var 2½ ungefär.
    Visst är den lite tung, men jag delade alltid på den när jag la i den i bilen. Först sitt/liggdelen och sedan chassit. Det gick jättebra, tycker jag!

• 86maria

+Positivt+

*Stor sitts
    *vändbar sitts
    *enkel att köra (klarar alla underlag)
    *rymlig varukorg

-Negativt-

*väldigt bred (kommer inte in överallt)
    *gemensam sufflet
    *stor ihopfälld
    *klumpig att bära in i bilen

• 86maria

glömmde säga att jag tror inte den är smidigare än emmeljunga

• Billabong

TS: Vilken Emmaljunga är det ni har?

Emmaljunga Twin Cerox 360 verkar smidigare än Teutonia Team S4 tycker jag... Där går det väl även att köpa till ett syskon-kit så att man får separata sufletter (är lite osäker...)? Prismässigt vet jag inte hur vagnarna ligger...

• Whisky

Har teutonia team Alu 07 till våra tvillingar som nu är 1,5 år. Den är superbra. visst är den tung att lyfta i bilen, men man vänjer sig och lär sig hitta ett sätt att lyfta. Ångrar absolut inte det köpet....

• Angelica Ryberg

Hejsan!!!

Har S4:an till min 10 månaders pojkar och jag är mer än nöjd.
    Vi köpte den för att den var bred och hade svängbara hjul samt vändbar sittdel.

Vi ville ha en bred vagn så de inte skulle behöva trängas så hemskt mycket. Till skillnad från emmaljungan som är jättetrång.

Nackdelen som andra skrivit är att man inte tar sig fram överallt på affärer men samma gäller alla tvillingvagnar där barnen sitter brevid varandra.

Lyfta in i bilen kan vara knepigt ibland. Är vi två så lyfter vi den tillsammans.
    Är jag själv så Lyfter jag av sitt/liggdelen och lägger den först i bilen (lägger en filt över så den inte blir lortig) och sen så lyfter jag in chassit. Hur enkelt som helst.

Lycka till med valet!

Svar på tråden Teutonia team s4?