• Milva

tips på mammabyxor?

Har rännt runt i stan för att hitta något med kanske lite resår i sidan för de första svällande månaderna, vill ju inte köpa tält direkt...

Men har inte hittat någonting utan bara blivit deprimerad över hur litet utbudet faktiskt är här där vi bor!

svartsopsäck hade varit mer passande i flera fall

Var har ni handlat era kläder?

• Svar på tråden tips på mammabyxor?
  • Yonna

Hej!
    Jag var ute en sväng förra veckan för att hitta något för perioden innan man får dra på sig "tälten"... *s* Hittade på Vero Moda ett par vanliga byxor som hade mudd (heter det så...? bred resår iaf) i midjan. De fanns i flera bra färger och jag tror iaf jag kan ha dem bra länge. Jag har inte mycket till mage än (v 18) men sen kan man ju bara dra ner dem lite under magen hade jag tänkt. Köpte även ett par vanliga byxor med resår i midjan på HM, bara en storlek större än vanligt.
    Hoppas du hittar något! Ha det fint!

• MaDdO

H&M har ett par supergoa svarta mammabyxor som inte är 20 meter tyg att dra över magen utan som vanliga mjuka byxor med snöre i midjan! Och snörning vid fötterna! 198:-, som hittat! :P

• clementin

Finns Polarn och Pyret där du bor. Annars har jag hört att HM har ganska bra utbud också. Man kan ju fråga i affärerna, det finns ju säkert stretch byxor som är för "icke gravida" som man kan använda i början av graviditeten. Lycka till med letandet ;).

• LondonLivia

Har nyss beställt från Lina Hanno på internet (www.linahannodesign.com). Kostar lite - men helt suveränt sköna, bra passform och man kan dessutom ha dem när magen väl är borta! :)

• Audrey

Det finns en hel del byxor som är väldigt lågt skurna som kan fungera. Har själv köpt sådana. Mina lågt skurna jeans fungerar fortfarande fast att jag har ganska stor mage nu. Köpte ett par sköna byxor på Polarn och pyret i linne som är mammabrallor men inte något tält. Lindex har också mammakläder. Bor själv i en liten skitstad utan något utbud på vare sig vanliga kläder eller mammakläder så det gäller att vara lite påhittig just nu.

• Madickeri

Jag har köpt dom beiga snickarbyxorna på Lindex... blekta jeans på kapp ahl.. (mammabyxor båda)

• Glittertrollet

Har också problem med byxor. Tillslut hittade jag ett par vita sommarbyxor i mama serien på lindex, dom är jag jättenöjd med. Har dragkedjan i sidan och reglerbart resårband i midjan. Sen köpte jag även hänselbyxa a´la mamma i jeans, kunde inte motstå. Har alltid problem att hitta kläder särskilt byxor i vanliga fall, är lite rund om baken och låren har dessutom "taxben" så det är en riktig bedrift att ha hittat dessa två par som passar. Har hört att HM har ett bra utbud med mammakläder till bra pris, jag ska kolla där nästa gång...Lycka till!

• Andrietta

Men annars funkar ju alltid mjukisar. De är ju mjuka, bekväma och oftast finns de ett par hemma=)

• Ior72

Hej!
    Polarn och Pyrets jeans med resår i midjan är jättesköna och funkade bra även i början när magen var liten. Till min förvåning hittade jag ett par linnebyxor på HM som är jättesköna OCH snygga. En klänning inhandlade jag på Lina Hanno, dyr men SKÖN!
    Lycka till!

Kram

• niclina

Hej!!
    h&m har ett par svarta jättesköna byxor som man kan ha genom hela graviditeten dem kostar 298 om jag inte minns fel. Jättesköna!!

• Cathrine84

Känner till ditt problem, är bara i vecka femton än så löänge men byxorna jag har börjar bli outhärdliga....
    Där jag bor finns inte ens några mammaavdelningar så det är bara att leta på!
    NÄr man väl hittat något är det i alla fall värt besväret!

• Liten tuva

Jag har hittat ett par superbra mammabyxor på H&M. Det är resår bak (sådär så att man kan dra ihop/släppa ut och anpassa efter magens storlek), stretchbyxor, lite korta. De ser ut som "vanliga" byxor och toppen när man inte har jättemage (jag började med dem i v 13 när de vanliga byxorna spände). Jag har faktiskt köpt tre par (svarta, beiga och klarröda) och räknar med att klara mig med dessa byxor över sommaren. De kostar förresten 249:- och finns på H&M i Stockholm (har köpt mina i lite olika butiker). Underbart med byxor som sitter bra, trots den lilla magen, vilket jag inte tycker att "vanliga" byxor gör. Lycka till med ditt byxköp!

• Dina81

Jag har hittat jättefina linne byxor (mammabyxor) på lindex
    Jag kan bära dom nu men också när jag är som störst jättefina är dom !!
    299kr.

Svar på tråden tips på mammabyxor?