• alessa

Vrider sig av och ann HELA natten!

Det är så jobbigt! Han ligger heller inte och är vaken utan bara flåsar och stönar och vrider på sig. Han ligger på rygg.

varför detta beteeende? Tycker han att det är varmt kanske?

Någon med erfarenhet? Han är snart 4 månader.

KRAM!

• Svar på tråden Vrider sig av och ann HELA natten!
  • alessa

någon annan? Inatt var det samma visa...

Ligger på rygg och gnyr. vrider på sig såsom det skulle klia på ryggen. Man kan ju absolut inte sova ;)

• Pamee

Våran son på 6 veckor gör precis samma sak.. Hela nätterna långa..Sen lägger han även till sparkar och slag...Vet inte vad det kan bero på. Kanske alla intryck. Han är liksom väldigt orolig hela natten..Svårt för oss runt omkring att sova.Den som har något bra tips på vad det kan bero på får gärna höra av sig =)

• allakantralla

Min med! Började runt 4 veckor, och det höll i sig länge. Vi trodde på magont, men fastän vi löste det problemet så fortsatte han att gnuffla (som vi bestämde att det hette...). I övrigt nöjd, glad och pigg. Sambon gick och köpte öronproppar, så att åtminstone VI skulle få sova, det tog ett tag att vänja sig, men nu sover vi som stockar. Och bebis gnufflar inte så mycket längre.

• Tigerwoman

Sådär höll vår son på tills han var 2 år, det var totalt omöjligt att sova med honom i sängen! Spelade inte någon roll om vi var hemma eller på landet (där det är väldigt svalt på nätterna), han gjorde likadant överallt. Någon gång efter 2 år gick det över (nästan!), nu sparkar och vrider han bara på sig vissa nätter.

• alessa

Ja precis så är det! :)

Nu vet inte jag om jag gör fel.. men när han vrider på sig och härjar så ser jag ju att han sover. Då sätter jag in nappen på honom och då sover han i en timme tills det är samma visa igen. I med nappen igen.. och så fortsätter jag hela natten till 5-6 på morgonen då han vill äta. Vad tycker ni om detta?

• allakantralla

Men det gör kanske inget att han håller på och bökar runt? Jag tänker ju att de små kan klara detta själva, att de nödvändigtvis inte behöver oss till att stoppa i nappar, stoppa om eller så. Eller är det så att din efter en stunds bökande verkligen vaknar och behöver dig?

alessa skrev 2009-05-16 11:33:41 följande:
    Ja precis så är det! :) Nu vet inte jag om jag gör fel.. men när han vrider på sig och härjar så ser jag ju att han sover. Då sätter jag in nappen på honom och då sover han i en timme tills det är samma visa igen. I med nappen igen.. och så fortsätter jag hela natten till 5-6 på morgonen då han vill äta. Vad tycker ni om detta?
  • LyckligLine

Min är också 4 månader och böka runt och lever loppan på nätterna, men sover! Jag tror mig ha läst/hört att de OFTA gör det. Har flera vänner som har barn som beter sig likadant...

• BejbyBoo

Min dotter är också sådan. Och dessvärre har det nu lett till att hon vaknar och ligger och sparkar... Hon har inte ont, för när jag tittar på henne så ligger hon glatt och ler. Dock är hon inte pigg heller, lägger jag handen på hennes mage lugnar hon sig efter en stund och somnar (tar iofs 30-45 min...). Vet inte vad det är eller hur vi kan komma ifrån det.

Funderar på om det har med smakportionerna att göra. Hon har börjat få gröt innan hon sover på kvällen och jag tänker att det kanske gör att magen jobbar hårdare under natten och att det väcker henne?
    ♥ Mitt hjärta brister av kärlek till dig min älskade dotter ♥
  • kiao

Har ni provat att rapa bebisarna? Min son vrider sin av och an om han inte får rapa. Och då kan han vara jättetrött när han vaknar på morgonen!

• Ilena

Magont låter det som. Ändra något i kosten är mitt råd. Mjölkkänslig kanske?

• kokos

Min son på snart 6 veckor gör likadant. Han är dock färdigrapad innan vi lägger ner honom eftersom han sväljer mkt luft. Om han har magont så skriker han men nu ligger han liksom bara och vrider på sig och stonkar liksom fast han sover! Ibland gör han likadant på dagarna. Inatt lade jag honom bredvid mig (han sover i sin säng annars) och det hjälpte inte heller....

• bettans83

låter som vilken bebis som helst.. vår son har ända sedan födseln (idag 9 mån) rört på sig av och an i sömnen ochgnytt och tom skrikit i sömnen.. Det fick bli så att vi flyttade in honom i eget rum redan vid 1 veckas ålder för jag kunde omöjligt sova med honom i samma rum. Det var värst i början och nu låter han inte lika mycket längre. Har förstått att endle bebisar är sådär. Inget att vara orolig för...

• alessa

Tack för era svar!! Det är nog normalt! i natt ska dock min man sova i sovrummet själv, medans jag ska ta bäddsoffan. Skönt att få sova...;)

TREVLIG HELG!

• Liten hamrin

Vår son på snart 3 månader var likadan. När han låg på rygg vred han och höll på och lät så han fick sova på mage istället och har gjort det den senaste månaden iaf och då sover han mycket bättre.

Svar på tråden Vrider sig av och ann HELA natten!