• Äldre 11 May 10:00
    24782 visningar
    18 svar
    18
    24782

    När kunde ditt barn snyta sig?

    När kunde ditt barn snyta sig - alltså fräsa ut snoret i näsduk istället för att dra in det i näsan igen.

    Något tips på hur de ska lära sig?

  • Svar på tråden När kunde ditt barn snyta sig?
  • Exi
    Äldre 11 May 10:02
    #1

    Våran son lärde sin nog det runt 2 års åldern...han är 3 nu...

    Jag visade och så gjorde han likadant....

    När han väl kom på hur man gör så gick han och hämtade papper hela tiden och snöt sig...

  • Morbid Mistre­ss
    Äldre 11 May 10:03
    #2

    Ettan var närmare fyra, tvåan strax över 1 år.


  • misste­ddy
    Äldre 11 May 10:03
    #3

    1,5 jag sa han skulle blåsa näsan och det gjorde han

  • Äldre 11 May 10:04
    #4

    våran tjej kunde också vid 2, men nu när hon snart e 3 så gör hon det inte längre, hon verkar tycka att det e obehagligt.


    Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • EliLeo­Ma
    Äldre 11 May 16:41
    #5

    Min son fyller två i augusti. Han kan nu efter senaste förkylningen. Jag bara visade så härmade han. (jag håller i pappret)

  • Äldre 11 May 21:17
    #6

    Jag har hört att man helst inte ska snyta små barn då det lätt kan blåsa ut virus och bakterier i öronen samtidigt och få inflammation. Dock har jag inte sett något vetenskapligt om det... så jag är osäker på om man ska lära dom nu... Vår är dock bara 10 mån ännu men snorig som alla andra barn till och från så klart...

  • miniGr­ynet
    Äldre 11 May 21:20
    #7

    Jag vill lära henne, men hon förstår inte.
    Hon är 2.5 år nu.

    Hon drar bara i sig allt istället, och det vill jag ju inte.

    Några tips på hur man lär dom?!

  • Lyllo
    Äldre 11 May 21:23
    #8

    Min dotter lärde sig snyta när hon var ett år. (Det var hennes mormor som lärde henne) Det funkade superbra ett halvår men sen visste hon plötsligt inte hur man gjorde längre och det tog lång tid innan hon fattade hur man gjorde igen.

  • Standl­y
    Äldre 12 May 22:54
    #9

    Sonen var 2 år. Jag sa bara att han skulle stänga munnen & blåsa genom näsan .

  • Äldre 7 Nov 11:09
    #10

    Vid knappt 15 månader, förstod min tös hur man gör. =)


    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • Äldre 9 Nov 11:38
    #11

    Tror min dotter också var runt 15 mån när hon börja snyta sig själv Glad då hämta hon själv papper och snöt sig


    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Mela78
    Äldre 12 Nov 08:12
    #12

    Båda barnen har lärt sig fräsa innan de var ett år.

  • KK1974
    Äldre 18 Nov 16:16
    #13

    min faster och farbror brukade fråga sin son "Hur säger kaninen?" när de ville snyta honom. De hade lärt honom att kaninen blåser ut luft genom näsan vid ett annat tillfälle och det funkade för snytning när han var förkyld.

  • IsaCMo­Js
    Äldre 20 Nov 02:59
    #14

    När hon var ett år ungefär, himla skönt!


    Mamma till Moa 081216, Gravid med BF 24/1 2011
  • Äldre 20 Nov 03:01
    #15

    två fräsare var det här, dom lärde sig vid ca. 1-års åldern. Fast det där med att fixa pappret & allt själv, det tar nog lite tid... inte ens 4-åringen fixar det speciellt bra (2-åringen kladdar ner sig totalt utan min hjälp)!

  • Äldre 22 Nov 23:28
    #16

    Min pojke var strax över året när han härmade mig. Det räcker att jag säger: "skall du snyta näsan?" då blåser han ut genom näsan. Praktiskt! Glad

  • Äldre 9 May 19:05
    #17

    Asså min son är 5 år och han kan inte sluta sig trotts vi har visat och försökt flera gånger. Han fattar ju vad man säger till han och han kan blåsa ut med näsan men när han väl ska fräsa i pappret så blåser han ändå bara med munnen :/

  • Äldre 9 May 19:22
    #18
    Bullmamman89 skrev 2018-05-09 19:05:57 följande:

    Asså min son är 5 år och han kan inte sluta sig trotts vi har visat och försökt flera gånger. Han fattar ju vad man säger till han och han kan blåsa ut med näsan men när han väl ska fräsa i pappret så blåser han ändå bara med munnen :/


    Vår var fem när hon började kunna snyta sig :) så det lär han sig nog snart
Svar på tråden När kunde ditt barn snyta sig?