• tuggummigirl

    make up artist utbildning

    På platsbanken fanns för en tid sedan en annons om make up artist utbildning i stockholm som är uppdelad i 2 steg som kostar 395:-/steg inkl. fika, kompendium & diplom.
    Om man vill kan man göra all praktik på deras salong, utan kostnad. Man får också tillgång till en erfaren personlig handledare som man kan prata med hur ofta man vill.
    För att kunna deltaga så behöver man en makeup box, som är en komplett makeup väska med över 70 produkter + penslar för alla hudtyper & färger. Denna väska får man köpa för inköpspriset 4200:- inkl.moms. Den inehåller makeup för över 17.000:- & då får man en läcker väska som tillhör boxen utan kostnad. Dessutom så blir man utan kostnad återförsäljare & får då rätten att köpa alla makeup & hudvårdsprodukter till inköpspris om man önskar, utan några som helst krav.

    De lämnar inga referenser eller hemsida man kan gå till, och detta jag skrivit ovan är vad de skriver i sitt informationsmail.
    Det ända annars där står om företaget är att de heter AV Hälso Center & ligger i Åkersberga.
    Jag undrar om någon vet om detta är seriöst?
    Det låter väldigt otroligt att man bara skulle betala 4990:- för hela kursen, när man får betala uppåt 60.000 för andra utbildningar.

  • Svar på tråden make up artist utbildning
  • Åsa skönhetsexperten

    Hej!

    Jag skulle ringa upp och fråga mer om kursen och företaget och hur dem jobbar. Vem är det som håller i utbildningen, hur mycket erfarenhet har dem? Det är det viktigaste, att den som lär ut arbetar som makeup artist. Ta reda på så mycket du kan innan du bestämmer dig för något. Be att få kontakt med någon som gått kursen tidigare, så du kan prata med någon och få en bättre bild av vad man faktiskt lär sig. Man blir inte makeup artist på några dagar, det tar många års erfarenhet för att kunna säga att man arbetar som proffessionell makeup artist. Det är skillnad på kurs och utbildning. Jag vet inte vad du har för ambitioner eller hur du vill jobba? Om du vill ha det som en hobby vid sidan av ett annat jobb bara för att du är intresserad av makeup och tycker det är roligt, eller om du vill ha det som en faktisk karriär? Vill du utbilda dig till makeup artist? Det är ganska så avgörande för dina besut. En kortare kurs kan vara ett litet smakprov på hur det känns att sminka andra och du får säkert en hel del tips och råd, men som sagt det är skillnad på kurs och utbildning. Det är en liten bit på vägen att gå en kurs kan man säga. Hade det varit en lång utbildning som ger dig betydligt mer kött på benen så hade det kostat mer. Men som sagt, ring upp och ta reda på så mycket du kan.


    Lycka till!


    Mvh Åsa

Svar på tråden make up artist utbildning