• JessieN

Bordsdekoration, bröllop

Hjälp mig nu brudar! Jag ska gifta mig i sommar och måste komma på snygga bordsdekorationer. Det är 7 bord som jag vill göra snygga. Jag ska ha en vit klänning och en bukett med rosa blommor med svarta dekorationer. Vad ska jag ha på borden? Kom med tips å förslag tack! Mvh Jessie

• Svar på tråden Bordsdekoration, bröllop
  • Pelink

Åh jag ser framför mig hur man knyter rosa sidenband runt foten på glasen och kanske har lite svarta pärlor i endan av bandet!

• Duckan74

Rosa blommor, "bulliga" arrangemang i låga krukor.

• JessieN
    Pelink skrev 2009-05-11 12:37:41 följande:
    Åh jag ser framför mig hur man knyter rosa sidenband runt foten på glasen och kanske har lite svarta pärlor i endan av bandet!
    Ja, det lät fint!
  • korfu08

Vi hade blommor och vid vår plats hade restaurangen format rosorna som hjärtan väldigt fint och levande ljus, det räckte och det blev jättefint,.

• Nordh

Hej!

Jag behöver hjälp.

Jag ska gifta mig nästa år och behöver råd och tips
    Tex Bordsdekoration

Jag ska ha vitt och rosa      

• Ginny
    Nordh skrev 2011-08-07 13:56:14 följande:
    Hej!

Jag behöver hjälp.

Jag ska gifta mig nästa år och behöver råd och tips
    Tex Bordsdekoration

Jag ska ha vitt och rosa      
    Grattis!
    Jag gifte mig för en vecka sedan och hade då rosa, grönt, vitt och silver (jo, lite många kanske) som färgtema. På borden hade vi silverljusstakar, små äggkoppliknande värmeljushållare och rosa rosor (färgen hette heaven och det var samma som jag hade i brudbuketten) som satt nerstuckna i glaskoppar, tre i varje. I några satt det en liten pärla. Jättefint tycker jag om man vill ha det lite mer åt det romantiska hållet.
    På tårtan, som var vit, var det rosa och vita blommor.
    Om ni ska gifta er i en kyrka kan ni kolla om det finns hållare för vaser längst ut i bänkraderna. Det fanns det i vår kyrka och i dem satte vi rosor. Rosa, förstås.
    Hoppas det var till någon hjälp!
Svar på tråden Bordsdekoration, bröllop