• Anonym (För tjock?)

För stor för att åka karuseller på Liseberg??

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden då jag vill vara anonym, men provar här.

Jag och min sambo hade tänkt åka till Liseberg i sommar, har inte varit där på flera år. Men tanken slog mig att då jag gått upp en hel del i vikt under och efter graviditeten så kanske jag är för stor för vissa/dom flesta/alla karuseller?

Väger ca 115-120 kg och får/kan kanske inte åka så mkt..?

Ni som är lite större och har varit på Liseberg - hur mkt väger/vägde ni och kunde ni åka några (många/alla?) karuseller?

• Svar på tråden För stor för att åka karuseller på Liseberg??
  • Jambosana

Varför kontaktar du inte dem?

• Tirem

Ring 031-400 100... Växeln vet vem du ska prata med Tror dock inte att det är några problem med någon karusell, dock finns chansen/risken att du använda en bältesförängare på vissa attraktioner!

• Anonym

Du är väl knappast större än en storvuxen man, och de får väl åka karusellerna?
    Om du tycker det är pinsamt att prata om dig själv kanske du kan ringa och säga att det är din man det handlar om?

Jag tror absolut inte att det kommer att vara några problem. Ha kul på Liseberg!

• pumpkinhead

jag är själv inte överviktig men åkte top spin för några år sedan då en överviktig kille fick gå av för det inte gick att stänga (nu är ju denna åkattraktion borttagen och jag tror inte det är någon mer som har den bälteslösningen iaf vilket är bra eftersom den gjorde ont även på oss mindre) däremot så tyckte jag så fruktansvärt synd om honom för man såg att han skämdes bloood. så självklart hade ja ringt innan och kollat hur långa bältena är mm för att kunna förbereda sig innan. sedan står man ju gärna inte i kö i över timmen för att inte få åka med!!

• Anonym

Jag är ungefär som du i storlek och åkte Balder för något år sedan och dom hade i alla fall bältesförlängare.
    Många saker som Flumeride mfl. är det inga bälten o så i.

Ha det så kul!

• Anonym (jag med)

Jag väger också som du och har åkt balder, jukebox och så saker som flumride, Kållerado där man inte behöver spänna fast sig. Nu är jag ingen karusellfan men åker inte heller för tänk vad pinsamt om inte man inte kan spänna fast sig

Fast iofs har jag lyckats pressa ner mig i berg och dalbanan för småbarn så
    Tror nog inte det är vikten som skulle vara problemet utan då helt enkelt om du inte
    får plats.

Ha det så kul och lycka till!

• Anonym (123)

Puffar...kanske nån varit på Liseberg nu när det är sommar/semester?

• Anonym

Jag tror inte det är någon fara :)

• riskakan

Som sagt, vikten är nog inget problem. Attraktionerna måste rimligtvis vara byggda för att klara ganska tunga laster, av säkerhetsskäl. Det är utrymmet som kan bli besvärligt, men som sagt - ring och kolla. Och många av karusellerna har ju inte lika begränsat utrymme, så att du i praktiken skulle vara "portad" tror jag knappast.

Ha så kul!

• ruffa3

Hej!
    Ville bara skriva och tacka för tråden! Väger själv ca 107 kg och har funderat lite över Liseberg och vad jag kan åka etc. Pinsamt om man är för stor för något och måste be att få gå av..
    Vi var på Varberg funcity förra året och där hade jag för stora bröst för att kunna fälla ner spärren. Fick be om att gå av, men tyckte mest det var ganska kul då!

Men nu kan jag nog gå till Liseberg och vara lugn med att jag kan åka det mesta iaf. Tack! Förresten, åkte ni och hur gick det i såfall?

Mvh Angelica.

• Obsessed Feelings

Jag väger 125 kg och har åkt:

Balder (med bältesförlängare, lite pinsamt... Skäms),
    Uppskjutet,
    Kållerado,
    Flumeride (båten sänktes nästan under vattnet med mig i ),
    Rainbow (när den fanns, RIP Rainbow ),
    Farfars bilar med barnen,
    Kaninresan med barnen,
    "Nyckelpigan" (bergochdalbana för barn som nog heter något annat nu för tiden) med barnen, 
    Lisebergsbanan (en aning trångt för maggen).

Har säkert åkt fler grejer, men det är dessa som jag kommer på på rak arm.

♥Jesper 5/2 -06 ♥ Jolin 17/4 -09♥
Svar på tråden För stor för att åka karuseller på Liseberg??