• Anonym (Mia)

Tjocka ben trots träning

Jag skäms så mycket för mina tjocka ben. Jag springer/cyklar/promenerar varenda dag. Jag äter nyttigt på veckorna (på helgen tillåter jag mig att fuska lite). Jag blir smalare och ser relativt vältränad ut på resten av kroppen men benen blir större. Låren och smalbenen är mycket bredare nu än när innan jag började att motionera dagligen. Hur går detta ihop? Någon med samma problem? Kanske borde jag träna annorlunda men jag har hittat saker som jag gör dagligen och mår bra av så det vill jag inte sluta med.

• Svar på tråden Tjocka ben trots träning
  • Diva

Springa och cykla ökar på din muskelvolym på benen. Har du dessutom en fettdepå på dom så blir de bara större av den typen av träning. Du kan inte punktförbränna fett så försök hitta andra träningsformer där du inte bygger så mkt benmuskler. T ex styrketräning där du hoppar över benövningar.

• Anonym (Mia)
    Diva skrev 2009-05-11 13:41:56 följande:
    Springa och cykla ökar på din muskelvolym på benen. Har du dessutom en fettdepå på dom så blir de bara större av den typen av träning. Du kan inte punktförbränna fett så försök hitta andra träningsformer där du inte bygger så mkt benmuskler. T ex styrketräning där du hoppar över benövningar.
    Tack för att du svarade. Så det är så? Sjutton också, jag trivs så bra med detta.
  • Diva

Anonym (Mia) skrev 2009-05-11 14:09:57 följande:

Tack för att du svarade. Så det är så? Sjutton också, jag trivs så bra med detta.
    Tja..eller så skiter du i att du har lite knubbiga ben och lever som du mår bar av
    Alternativt fettsuga benen, de går också iof. Speciellt om det är så att du i övrigt är i bra form och du bara har envisa fettdepåer som inte ger med sig.
  • Anonym (Mia)

Ja jag får nog försöka strunta i att jag har knubbiga ben. Man får vara glad över att ens ha några ben (jag brukar tänka på de personer som sitter i rullstol när jag gnäller för mycket över mina ben). Fettsugning känns inte riktigt aktuellt, men tack för tipset.

Tack igen för att du tagit dig tid att svara

Svar på tråden Tjocka ben trots träning