Förlorat svärmor och svärfar?
Hej!
Någon mera med samma problem så svara gärna. jag har förlorat min svärmor innan barnbarnen kom och nu är även svärfar borta. Är så deppig för detta.
Varför ska det vara så?
Hej!
Någon mera med samma problem så svara gärna. jag har förlorat min svärmor innan barnbarnen kom och nu är även svärfar borta. Är så deppig för detta.
Varför ska det vara så?
Jag har också råkat ut för samma sak... tycker synt om barnet som aldrig får träffa sin farfar och farmor.
Jag har tappat den ena men ser det knappast som ett problem. Det är livets gång.
anonym (samma sak):
Okej! skönt att höra att någon är i samma situation. Har det hänt nyss? Ja, samma här tycker synd om barnen. Hur är det med din man/sambo? Ja, vi kanke ha rlite att dela med varann?
Tös: Jo, det är ju livets gång men inte i en tidig ålder och så båda. En går an men inte båda tycker man.
Bara för att de inte är här fysiskt så betyder de inte att de inte är här. Men jag har också en annan tro än vad kanske många har.
Jag är uppväxt utan farmor och utan farfar och jag har klarat mig bra. Mina barn förlorade sin morfar (bara de 2 äldsta som träffat honom men har inget minne av honom) men det viktiga man kan göra är att berätta om dem så barnen får reda på vad det var för personer
tös: vad är det för tro du har?
Anonym (deppig) skrev 2009-05-11 22:07:23 följande:
Tös:
Okej är du kristen? Ja, du aknke säger frälst? Jag är kristen kan jag säga. Har alltid bett men tappade det nu när jag gått igenom så svårigheter. Men jag hoppas komma tillbaka. Har ju tvivlat nu. vad är meningen med livet. Vill herren att jag ska må dåligt. Förstår du? Vad är du me di för församling?
Anonym (deppig) skrev 2009-05-12 12:29:59 följande:
Min sambo har "bara" sina föräldrar, dvs han har aldrig haft varken farmor, farfar, mormor eller morfar. Hans föräldrar har inte heller några syskon, vilket gör att han inte har några kusiner.
Det är lite speciellt, men det gör nog bara att man får en ännu starkare relation till de man faktiskt har kvar. Han har dessutom verkligen tagit till sig min släkt och familj.
Jag förstår att du tycker att det är tråkigt, men dina barn kanske istället får en väldigt bra relation till faster/farbror eller någon annan släkting på din mans sida?
anonym:
jo, absolut får dom det. Men jag hade ju sådan bra relation med svärmor. Hon var ju min extramamma. så det saknar jag.