• lillabebben

Hur länge hade ni storlek 68?

Jag sitter här och planerar att gå och inhandla lite bebiskläder då 62 börjar bli för smått för min tjej. Hon är 4 månader nu och hade storlek 56 fram till för knappt en månad sen innan jag gick över till 62. Grejen är den att nu är 62:orna på gränsen till för små, det känns nästan som att hon hoppat en storlek. När började ni med 68 till era bebisar och hur länge brukar de kunna ha 68? Har massor med kläder i storlek 62 och vill inte göra misstaget igen att köpa en massa kläder som hon sen knappt kommer använda.

• Svar på tråden Hur länge hade ni storlek 68?
  • Quinny

fast, min 9 månaders tjej har stlk 74, kanske blir lite väl stort om en 4 månaders ska ha dom kläderna nu :) hur lång är hon? min va 70 cm lång på 8 månaders kontrollen, och det var ungefär vid 8 månader som vi slutade med stlk 68 helt. (bortsett från en o annan klänning i 68 som hon kan ha fortfarande) det är ju så olika på storlekarna från märke till märke, men hon kunde ha endel i 68 till 8 månader. men vi började använda stlk 74 också vid 6 månader, men va ganska stort då, det är inte fören nu som dom sitter bra.

• JohannaOMikael

min tjej hade inte heller 62 länge. kanske någon vecka. 68 hade hon inte heller så länge. Men 74 blir nog lite väl stort kanske.
    Min tös gick över till 74 nät hon var 5 månader. En lång tjej!
    Beror ju helt på hur stort ditt barn är.

• lillabebben
    lia76 skrev 2009-05-11 15:09:52 följande:
    köp storlek 74 istället
    Fast 74 är vääääääldigt stort för min lilla tjej. För två veckor sedan var hon 62cm lång och vägde 6kg .
  • h80

Vi började med 68 när lilltjejen var 62cm, och det passar fortfarande bra, nu är hon 67cm och 7 månader. En del 62 och en del 74 fungerar också. Jag hörde nån som sa att storleken passar upp tills dom är det måttet. Dvs 62 passar tills dom är 62cm och 68 passar tills dom är 68cm. Jag vet inte om det är så, men det har stämt rätt så bra tycker jag.

• m00min

vi hoppade också över 62, använder nu 74 åt vår 3½ månaders

• h80

Glömde skriva att vi fortfarande använder mest 68or

• AlvaLovisa

Vi hade 68 väldigt länge, från att hon var ca 64 cm lång tills nu 74 cm (1 år). I början var hon ju så tjock att mindre än 68 satt åt i midjan, sen började hon röra sig mer och då var 74 för stort på bredden. Det är först nu hon börjat använda storlek 74 för att byxorna är jättekorta i benen annars

• m00min
    m00min skrev 2009-05-11 16:01:32 följande:
    vi hoppade också över 62, använder nu 74 åt vår 3½ månaders
    storasyster använde st 74 ett halvår skulle jag ju också säga
Svar på tråden Hur länge hade ni storlek 68?