• Petrasis

ikea spjälsäng gulliver

Funderar på att köpa spjälsängen Gulliver från IKEA...
    Är det någon som har en sådan? Vad tycker ni om den? Fördelar/nackdelar?
    Förslag på andra bra/prisvärda spjälsängar?

Hoppas någon kan dela med sig av sin erfarenhet

• Svar på tråden ikea spjälsäng gulliver
  • saris2008

Vi har den och den är bra, har iof inte haft nån annan säng. Tror nog mycket at det är design som skiljer dom åt. gulliver kan man ta bort ena sidan på och ställa tex mot sängen, perfekt när man ammar, sen funkar den även när barnet är stor och inte vill ha spjälsängen, bara att ta bort ena sidan och montera på den brädan som följer med så barnet inte ramlar ur så lätt.

Snygg och stilren tycker jag den är, precis i vår smak.

• Petrasis

Det var det vi tyckte också, stilrent är vår smak också

• Marge75

Kan tipsa om att det finns gott om dem på blocket också - du hittar dem för 300-400 kr. Ja, dyrare också förstås, men då är det för högt pris. Jag köpte en begagnad där, jättefin, och sen sprillans ny madrass och nytt spjälskydd.

• Petrasis

Ja, det lutar åt att det blir en Gulliver till vår bebis. Nån som har nåt att tillägga innan vi slår till?

• Flina78

Kan tillägga att vi letat på Blocket och vi vill ha en av de nyare modellerna som man kan ta bort ena långsidan på, som någon skrev om tidigare. Dock verkar det som att de har börjat med det efter 2007, vi ringde på en 07:a i fredags och den hade inte löstagbar sida. Så vi struntar i Blocket och köper en om en månad (om jag kan vänta så länge). BF är om exakt två månader.

• Billabong
    Flina78 skrev 2009-05-31 22:25:52 följande:
    Kan tillägga att vi letat på Blocket och vi vill ha en av de nyare modellerna som man kan ta bort ena långsidan på, som någon skrev om tidigare. Dock verkar det som att de har börjat med det efter 2007, vi ringde på en 07:a i fredags och den hade inte löstagbar sida. Så vi struntar i Blocket och köper en om en månad (om jag kan vänta så länge). BF är om exakt två månader.
    Gulliversängarna (och som jag minns det, alla andra IKEA-spjälsängarna) ändrades omkring juni 2007 till att ha standardmåtten 120 x 60, det var även då de började med löstagbar sida och en annan (bättre) färg.
    Så, många 07:or är helt ok - det gäller att veta när de köpte sängen. För IKEA nollade sitt lager i samband med detta och stod utan Gulliver en tid i lager. Vi köpte vår precis när de nya kom in i juni och den har allt det jag nämnde ovan.
Svar på tråden ikea spjälsäng gulliver